Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS lanseras i Sverige den 31:a juli

Tråden skapades och har fått 294 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-09 23:17
Ursprungligen av Ylan:

Det hör väl hemma, åtminstone i samma härad som topic. Jag tror att du har helt rätt, den som lanserar först öppnar för priskonkurrens, där en konkurrent helt enkelt lägger sig en smula under det egna priset och snor kunder. Därför kommer jag inte att stå i kö den 31:e, utan ta mig tid att värdera de olika abonnemangen. Är Telia bättre? Hur mycket dyrare får det vara med en något bättre tjänst?

Vänligen, Ylan

säkert så. Själv dras jag med svåra våndor då jag har 3 månaders uppsägningstid på telenor, vilket ger att jag kanske surt måste vänta ytterligare tre månader innan jag får köpa telefonen.. Som student håller man hårt i slantarna... Har dock ändrat lite uppfattning om telenors abonnemang den senaste tiden, kan nog tycka att de är helt ok jämt emot Telia.

tror nog dock att priserna kommer se någorlunda lika ut de som varit för 3g-modellen, lite högre kanske men marginellt..

  • Medlem
  • 2009-07-10 00:13
Ursprungligen av krox:

säkert så. Själv dras jag med svåra våndor då jag har 3 månaders uppsägningstid på telenor, vilket ger att jag kanske surt måste vänta ytterligare tre månader innan jag får köpa telefonen.. Som student håller man hårt i slantarna... Har dock ändrat lite uppfattning om telenors abonnemang den senaste tiden, kan nog tycka att de är helt ok jämt emot Telia.

tror nog dock att priserna kommer se någorlunda lika ut de som varit för 3g-modellen, lite högre kanske men marginellt..

Jag hör gärna lite utförligare synpunkter på Telenor. Har haft uppfattningen att de ska vara lite sisådär, men vill gärna få motsatsen bevisad. Hur har de med täckning och surfzoner i jämförelse med Telia? Hur är kundtjänst? Är också student och nöjd kund hos Tele2 Comviq idag. Tre vågar jag mig nog inte på än så länge...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-12 03:10
Ursprungligen av krox:

säkert så. Själv dras jag med svåra våndor då jag har 3 månaders uppsägningstid på telenor, vilket ger att jag kanske surt måste vänta ytterligare tre månader innan jag får köpa telefonen.. Som student håller man hårt i slantarna... Har dock ändrat lite uppfattning om telenors abonnemang den senaste tiden, kan nog tycka att de är helt ok jämt emot Telia.

tror nog dock att priserna kommer se någorlunda lika ut de som varit för 3g-modellen, lite högre kanske men marginellt..

Om du inte har någon bindningstid kvar kan du ju alltid byta till Telenors Mini-abb, går att göra själv på "Mina sidor". Kostar 49 kr/mån så då blir ju inte de 3 månaderna ngn större förlust.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-07-12 14:00
Ursprungligen av stensio:

Om du inte har någon bindningstid kvar kan du ju alltid byta till Telenors Mini-abb, går att göra själv på "Mina sidor". Kostar 49 kr/mån så då blir ju inte de 3 månaderna ngn större förlust.

ahha! mer än vad jag visste, ska genast kolla upp det! tack för tipset!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-10 01:27

Jag har telenor och har haft sedan de var vodaphone. Tyvärr är jag ingen stor användare av mobilt internet. Dels för att jag inte haft en bra lur, men även för att jag inte känt nyttan av mobilt internet (kanske just mycket pga luren). Därför ska det bli spännande med iPhone och ett surfabonnemang. Men jag har inte haft problem med vare sig tal eller internet (det lilla jag nu använt det). Dock är jag övertygad om att telia har bättre täckningsområde. Telenors dito hittar du här: Telenor - Täckningskarta. Tydligen får man access till 44000 olika surfzoner runt om i världen. Dock framgår det inte om detta ingår i abonnemanget,

Personligen hoppas jag på ett hyffsat abbonemang hos Telenor, eller ett hyffsat kontantpris. Då kopplar jag på fri surf på befintligt abonnemang.,

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-10 09:39
Ursprungligen av Jeppe_E:

Jag har telenor och har haft sedan de var vodaphone. Tyvärr är jag ingen stor användare av mobilt internet. Dels för att jag inte haft en bra lur, men även för att jag inte känt nyttan av mobilt internet (kanske just mycket pga luren). Därför ska det bli spännande med iPhone och ett surfabonnemang. Men jag har inte haft problem med vare sig tal eller internet (det lilla jag nu använt det). Dock är jag övertygad om att telia har bättre täckningsområde. Telenors dito hittar du här: Telenor - Täckningskarta. Tydligen får man access till 44000 olika surfzoner runt om i världen. Dock framgår det inte om detta ingår i abonnemanget,

Personligen hoppas jag på ett hyffsat abbonemang hos Telenor, eller ett hyffsat kontantpris. Då kopplar jag på fri surf på befintligt abonnemang.,

Hehe, hade Telenor sen det var Europolitan på den gamla goda tiden men fick byta när iPhonen bara fanns hos Telia

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-10 02:40

ööh.. Glocalnets SIM kort funkar på telenor iPhone :S.. det är ju undebart!

Ursprungligen av Esa:

ööh.. Glocalnets SIM kort funkar på telenor iPhone :S.. det är ju undebart!

Det var riktigt lågt....

FInns det någon som kan översätta de finska priserna?

Sonera - iPhone hinnat

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 00:43
Ursprungligen av BlackSmp:

FInns det någon som kan översätta de finska priserna?

Sonera - iPhone hinnat

Google?

Google Översätt

Ursprungligen av zappee:

Sjutton också... det var ju det som jag tänkte göra igår men glömde bort eftersom jag var så trött... Tack:)

Och det som är intressant är att de erbjuder förhandsbokning. Så nu har Telia i Danmark och Finland kommit med priser och annat... När får vi i Sverige info?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 12:37
Ursprungligen av BlackSmp:

Sjutton också... det var ju det som jag tänkte göra igår men glömde bort eftersom jag var så trött... Tack:)

Och det som är intressant är att de erbjuder förhandsbokning. Så nu har Telia i Danmark och Finland kommit med priser och annat... När får vi i Sverige info?

När Telia får infon från Apple.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-07-14 09:29

Telia och Halebop har sänkt sina priser på 3G 8Gb nu.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-07-15 08:22
Ursprungligen av Clas:

Telia och Halebop har sänkt sina priser på 3G 8Gb nu.

Fast Halebop verkar ha ändrat sig och höjt priset igen, eller?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-15 09:25
Ursprungligen av Clas:

Fast Halebop verkar ha ändrat sig och höjt priset igen, eller?

Nix, den är prissänkt, kostar nu 2400 kr med ett 59/118kr abonnemang med "fri" surf. Tror den kostade 3600 kr innan. De har bara tagit bort bannern "Nytt lägre pris"

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-07-15 09:32
Ursprungligen av Jeppe_E:

Nix, den är prissänkt, kostar nu 2400 kr med ett 59/118kr abonnemang med "fri" surf. Tror den kostade 3600 kr innan. De har bara tagit bort bannern "Nytt lägre pris"

Men senast igår förmiddags hade de andra alternativ i prisbilderna med förhöjd månadsavgift.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-14 10:26

Spekulationer, eftersom Telia tvärvägrar att prissätta

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-15 16:25
Ursprungligen av Jeppe_E:

Spekulationer, eftersom Telia tvärvägrar att prissätta

Det är ingen som har tillgång till dom gamla finska priserna på iPhone 3G? Tror och hoppas inte man kan översätta priserna bara sådär.. Men ifall man jämför skillnaden på de gamla finska priserna o de nya, så tror jag man kan få en hum om hur de kommer bli i Sverige.. Tycker det låter lite dyrt.. Fast iofs, jag vet inte riktigt vad 3Gn kostade när den släpptes..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 10:35

Varför är alla så desperata att de tjatar hål i huvudet på varandra om 3Gs prissättning? Produkten är ju inte släppt än, varför skulle Telia stressa sönder sig om detta?

Ursprungligen av DaPhox:

Varför är alla så desperata att de tjatar hål i huvudet på varandra om 3Gs prissättning? Produkten är ju inte släppt än, varför skulle Telia stressa sönder sig om detta?

Det är i alla fall inte värre än för ett år sedan:)

T-17 och räknar...

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-14 19:56
Ursprungligen av DaPhox:

Varför är alla så desperata att de tjatar hål i huvudet på varandra om 3Gs prissättning? Produkten är ju inte släppt än, varför skulle Telia stressa sönder sig om detta?

Det förstår du väl... Man måste ju förbereda sig mentalt på hur mycket pengar det kommer att kosta

Nja.. Varför skulle Telia Sverige få senare information än Telia i Finland och Danmark?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-14 21:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Nja.. Varför skulle Telia Sverige få senare information än Telia i Finland och Danmark?

Enligt deras kundtjänst så är det så...

Ursprungligen av zappee:

Enligt deras kundtjänst så är det så...

Då tror jag att kundtjänsten inte riktigt har koll, men det kanske är så, ingen av de svenska operatörerna har gått ut med sina priser ännu.

Å andra sidan så har Telia gått ut med nya priser för 8GB modellen så någon information borde de ha.

Brasklapp: Eftersom jag inte har koll på de tidigare priserna på 8GB så vet jag inte hur stora förändringarna är.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-14 21:42
Ursprungligen av BlackSmp:

Brasklapp: Eftersom jag inte har koll på de tidigare priserna på 8GB så vet jag inte hur stora förändringarna är.

Den kostade 5995 med refill tidigare, således är den sänkt med minst 600 kr. Jag reflekterade över detta för några dagar sedan då Telenor hade sänkt sitt pris, men där Telia låg kvar. Nu har alltså även Telia sänkt sitt pris. Dock tror jag att Telenor sänkte mer (men är fortfarande 1000 kr dyrare än Telia). Vet inte hur priset på 8GB-modellen har förändrats med abonnemang, men det lär väl vara i samma härad.

Ingen av dom vill väll va först.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-15 09:40

Telefonen kostar 2400 kr oavsett hur du väljer att betala den. Så har det alltid varit hos Halebopp. Kan ju vara att de justerat valen med höjd avgift utefter priset på luren. Om den kostade 3600 kr innan så var det 150 kr i månaden i 24 månader eler 100 kr i månaden + 1200 för luren.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-07-15 09:44

Nu kommer jag inte ihåg exakta summor, men om jag betalade 200 i starten så blev den totala månadskostnaden 170 kr eller så efter 6 månader. Kan diffa på några tior. Men de alternativen finns inte kvar längre, de kanske var felaktiga på något sätt...

Är detta prissänkningen som Apple utlovade på de "gamla" 3G tro?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-15 09:47
Ursprungligen av Clas:

Är detta prissänkningen som Apple utlovade på de "gamla" 3G tro?

Ja.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst en bokstav för att meddelandet skall bli godkänt.

Halebops pris på en 8gb borde kunna vara en ganska bra indiktation på att 3GS 16GB hamnar omkring 4000 i kontantibsats på ett bundet abbonemang.

Det är i alla fall min gissning. Det som dock är intressant att veta är hur de resonerar med oss som har kvar 6 månader på vår senaste bindning för 3G modellen. Normalt sett så
måste man ha mindre än tre månader kvar för att få förlänga en bindning.

Bevaka tråden