Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12V-laddare till MacBook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är ju fullständigt sinnessjukt: Apple tillverkar ingen 12V-laddare till MacBook!

Till en PC hittar man en 12V-laddare för 149 kr i var och varannan butik. Har man däremot satsat på en MacBook för att Apple är så bra på användarvändlighet, då får man försöka bygga en själv!!!

En usel variant finns på Apple store, den tillverkas av Kensington och driver datorn utan att ladda batteriet. Och den kostar nästan 800 kr. Tragikomiskt.

Fy f-n vad dåligt!!!!!!!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-25 09:18

Apple gör ju en MagSafe Flygplansadapter för 449:-. Visserligen så laddar den inte - den ger bara kraft för att köra. Sedan är det grejen med att den inte kan användas i bil. Enligt Apple i allafall. Går du inte på Apples forum så kommer du att hitta långa diskussioner om den fungerar eller inte i bil. Frågar du mig så säger jag att den fungerar. Jag har har nämligen en till min MacBook Air.

Ursprungligen av frazze:

Apple gör ju en MagSafe Flygplansadapter för 449:-. Visserligen så laddar den inte - den ger bara kraft för att köra.

Jag vet. Det är skrattretande.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2009-06-27 07:06

En växelriktare från tex Jula är annars ett enkelt sätt att använda sin vanliga laddare, nackdelarna är sämre verkningsgrad och lite större men i en bil har man utrymme och ström.

150VA till vettigt pris

Ursprungligen av Erik_J:

En växelriktare från tex Jula är annars ett enkelt sätt att använda sin vanliga laddare, nackdelarna är sämre verkningsgrad och lite större men i en bil har man utrymme och ström.

150VA till vettigt pris

Jag vet.

Har köpt en liknande. Om man jämför den med hur en 12v-laddare från Apple hade/borde sett ut, är den ett skämt. Dessvärre enda alternativet. Eftersom jag ska ladda från min motorcykel är den besvärande stor att ha med i packningen.

Hur tänkte Apple?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-06-28 21:16

Well, det finns lite egenhändigt tillverkade versioner lite här och där, men visst är det kasst att inte apple själva har ett alternativ...

http://mikegyver.com/IdeasnProducts/Index.html

1
Bevaka tråden