Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera spel i Bootcamp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Jag är lite noob när det gäller bootcamp, men jag har inte hittat något svar på den här frågan:

När jag har startat upp Windows XP i bootcamp på min Mac, kan jag då insallera vanliga PC-spel från cd/dvd-skivor precis som på en vanlig PC?

Förlåt för min okunnighet :">

Korta svaret: Ja!

Långa svaret: När du har startat upp Windows på din Mac med Boot Camp så är den en PC. Den kan göra precis allt som vilken annan PC med Windows kan göra. Det är ingen emulering, virtualisering eller annan magi på gång. Den behöver inte ens ha Mac OS X installerat.

tack Marcus! Precis vad jag ville veta

Man måste dock införskaffa Vista ellet XP. Men med WMWare så blir det virtuellt fastän då får man windows med på köpet va? Men om man ska spela spel så verkar det som att Bootcamp är att föredra?

Ursprungligen av marlon69:

Man måste dock införskaffa Vista ellet XP.

Ja, oavsett hur du tänker köra Windows på Macen (möjligtvis med undantag för Crossover), så måste du ha en Windows-licens.

Ursprungligen av marlon69:

Men med WMWare så blir det virtuellt fastän då får man windows med på köpet va?

Nej, du får ingen Windows på köpet - varken med VMware, Paralells, VirtualBox eller någon annan virtualiseringsprogramvara.

Ursprungligen av marlon69:

Men om man ska spela spel så verkar det som att Bootcamp är att föredra?

Ja.

1
Bevaka tråden