Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ratorinak1:

tack och lov väntar jag tills releasedagen då Telia släpper telefonen för ett grymt kontantpris (polare på flaggskeppet, Kungsgatan, sade vilka priser det är, samt hur fördelningen ser ut i Stockholm innerstad). Och jag kan lova - det är ett GRYMT pris för oss som vill köpa telefonen (32GB) kontant istället för att binda upp oss. Tur att man inte hoppade på något hastigt erbjudande från dels Telia (deras första suger också dase), Tre eller Telenor.

Halleluja!

Och du kan inte tänka dig att dela med dig av informationen? Vilka villkor gäller för att köpa telefonen kontant? Måste man ha ett tidigare bundet abbonemang som Esa skriver om? Hur många telefoner talar vi om kommer att fördelas i Stockholms innerstad?

Jag är en aning tveksam till trovärdigheten i ditt rykte.

  • Medlem
  • 2009-07-30 11:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Och du kan inte tänka dig att dela med dig av informationen? Vilka villkor gäller för att köpa telefonen kontant? Måste man ha ett tidigare bundet abbonemang som Esa skriver om? Hur många telefoner talar vi om kommer att fördelas i Stockholms innerstad?

Jag är en aning tveksam till trovärdigheten i ditt rykte.

Är det någon som vet något mer om detta?? Jag vet inte vilka "kanaler" de som postat dessa rykten har, men det är ju lite osannolikt att Telia skulle kommunicera detta i förväg?
Har någon testat att ringa kundtjänst?

Edit: Har själv ringt kundtjänst, och det finns inga sådana erbjudanden. Är väldigt skeptisk till tidigare inlägg som påstår motsatsen.

Senast redigerat 2009-07-30 11:48
Ursprungligen av dopi:

Är det någon som vet något mer om detta?? Jag vet inte vilka "kanaler" de som postat dessa rykten har, men det är ju lite osannolikt att Telia skulle kommunicera detta i förväg?
Har någon testat att ringa kundtjänst?

Edit: Har själv ringt kundtjänst, och det finns inga sådana erbjudanden. Är väldigt skeptisk till tidigare inlägg som påstår motsatsen.

Vi får snart se hur vi ska placera ratorinak1 i trovärdighetslistan. Jag är böjd att tro att han kommer ganska långt ner... Vi har nyss kunnat avfärda den som sa att det inte kommer några telefoner alls i morgon (tror det var Snigel1 men kan minnas fel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 12:46

iPhone kommer finnas med olika abonnemang imorgon, de som har mer än 3 månaders bindning på telia abonnemang kommer kunna köpa telefonen kontant.. Simple as that lita på mig priset för 32 GB kommer ligga mellan 5500-6000

  • Medlem
  • 2009-07-30 13:04
Ursprungligen av Esa:

iPhone kommer finnas med olika abonnemang imorgon, de som har mer än 3 månaders bindning på telia abonnemang kommer kunna köpa telefonen kontant.. Simple as that lita på mig priset för 32 GB kommer ligga mellan 5500-6000

Så ditt råd till mig är alltså att gå ner till Telias flaggskeppsbutik vid öppning i morgon?
Jag har köpt min 3G på lanseringsdagen 2008 och har alltså bindningstid kvar.

Om man köper kontant, hur länge är den bunden till Telia?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-30 14:05
Ursprungligen av dopi:

Så ditt råd till mig är alltså att gå ner till Telias flaggskeppsbutik vid öppning i morgon?
Jag har köpt min 3G på lanseringsdagen 2008 och har alltså bindningstid kvar.

Om man köper kontant, hur länge är den bunden till Telia?

12 månader är telefonen bunden till telia, dock får du inget förlängt abonnemang, vilket som är bra du köper telefonen bara. så de gamla abonnemanget e oförändrat

  • Medlem
  • 2009-07-30 23:37
Ursprungligen av Esa:

iPhone kommer finnas med olika abonnemang imorgon, de som har mer än 3 månaders bindning på telia abonnemang kommer kunna köpa telefonen kontant.. Simple as that lita på mig priset för 32 GB kommer ligga mellan 5500-6000

6495:- för att vara exakt;)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-30 23:53
Ursprungligen av Esa:

Simple as that lita på mig priset för 32 GB kommer ligga mellan 5500-6000

Litar inte riktigt på dig....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 00:36

alltså jag hade fel ja, men jag snackade med en telia kille och han sa så jag lovar, sen att de blev 500 spänn mer är ju inte helt jättefel av mig med mitt påstående innan

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 01:05

Nej det är inte jättefel, bara ca 8% fel

(retas lite med dig, bara för att jag fortfarande inte vet hur jag ska välja, hade Telenor tagit 6495 för telefonen kontant, så hade saken varit biff.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-03 19:57

Jaha. Jag beställde min ganska sent men fick min utan problem från 3, en 32GB. Läser att många inte hade lika mycket tur. Man undrar om det beror på att Apple levererat på tok för få mobiler eller att det är högt tryck. Man hoppas ju på det sista.

Ursprungligen av acke:

Jaha. Jag beställde min ganska sent men fick min utan problem från 3, en 32GB. Läser att många inte hade lika mycket tur. Man undrar om det beror på att Apple levererat på tok för få mobiler eller att det är högt tryck. Man hoppas ju på det sista.

När beställde du? Och är du en ny kund för Tre?

Ha det gött!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-04 09:41
Ursprungligen av Specias:

När beställde du? Och är du en ny kund för Tre?

Ha det gött!

Gammal kund sedan 2005 och beställde kanske den 27:de.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-04 10:13

Hehe.. En säljare från Tre ringde upp mig idag, angående min intresseanmälan. Jag frågade om leveranstid, men han kunde inte ge mig ett bra svar på det. Jag svarade lite luttrat: - Men vilken tur att jag köpte en i fredags, från en Teliabutik

Så ska de tas

Någon som har köpt från Tre?
Hjälp gärna till i den här tråden: http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/268646-iphone-3gs-med-3kontant-lasas-pa-gang.html

Bevaka tråden