Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac - tidig 2008 vs. tidig 2009

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 09:29

Hej
Jag har införskaffat min första Mac igår.
Tänkte köpa den billigaste 24" - 2,66GHz DC 4GB 640GB, pris 15995
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=409766
Den var dock slut men det fanns en annan 24" med 3,06GHz DC 2GB 500GB som kostade 17995.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=302075

När jag kom hem så började jag kolla runt på nätet och upptäckte att detta var den "förra generationens" iMac. Den som kom tidigt 2008. Därför undrar jag givetvis om det var en dålig affär. Är det mycket som skiljer de två modellerna? Är grafikkortet OK eller saknas det en massa funtioner?
Med andra ord, ska jag åka tillbaks med den och vänta på att de nya kommer in igen eller har jag gjort ett bra köp?

Senast redigerat 2009-06-22 09:40

Nä, den gamla Är bra. Två firewireportar, 512 mb grafikminne, snabbare processor. Vad mer kan man begära? Har själv en 2,4 Ghz iMac anno 2007 - fungerar mycket bra.

Nej då, det var en riktigt bra affär. Grafikkortet du har är 8800 GS eller hur? Det är exakt samma som GT 130 i de nya iMac.

Det enda du fått mindre är 3 USB istället för 4 och att du har Mini-DVI för bildutgång istället för Mini Display Port. Men om du inte tänker köpa den nya LED Cinema Display från Apple så tycker jag att Mini-DVI är bättre...

Ja det är bara att gratulera enligt mig. Jag hade slagit till på den utan att blinka!

Bättre grafikkort och snabbare processor, separata FW-portar, ja det är nästan bara fördelar med den!

Minnet går ju inte att få upp i samma hastighet som på de nya, men vad gör väl det när det andra är såpass mycket bättre!

Grattis till din första Mac, och lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 10:57

Det var skönt att höra samma svar från alla. Den är uppackad och står och glänser på skrivbordet

1
Bevaka tråden