Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

separera ljudkanaler i samplingar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ohoj !

Jag samplar mycket i filmer och tv-serier, dokumentärer m.m.

Som topic säger, så undrar jag om det finns något program som separera de olika kanalerna... dvs, jag vill ha ut själva tal-kanalen, utan bakgrundsbrus och effekter, eller musik. och självfallet tvärtom

mvh // F

Hmm...

Testa en M/S-plugg

Då separerar du mono och stereomaterialet. Eftersom mesta av dialogen är centerpanorerad, borde du kunna bli av med en del problem. Men det är rätt mycket annat som brukar ligga i centern också..

Testa dig fram, resultatet kommer förståss skifta ...det finns gratispluggar att ladda ner, eller det brukar finnas i programmen också.

Vilket program använder du?

Utöver att separera centerkanalen och laborera med filter eller EQ så finns det inget enkelt sätt att få ut specifika ljudspår ur sånt som mixats ihop. Om du nu inte kan få tag på den ursprungliga flerkanalsmixen, men det brukar ju inte vara så lätt...

Sen kan man ju använda volymautomation också...och rita ner helt, eller delvis de partier som man vill ha bort. Kanske låter kajk för sig själv men kanske funkar i en mix....?

Beror på hur mycket stök som ligger över orden...

1
Bevaka tråden