Problem med time machine efter ominstallation

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2009-06-18 16:06

Hej!
Jag har precis satt i en ny hårddisk i min Powerbook G4 och håller på att installera om allting. Jag valde att inte utnyttja funktionen att det fanns data från time machine under pågående installation då jag vill göra en behövlig vårstädning efter 4 år. Nu till problemet; när jag startar time machine och väljer min gamla hårddisk så fattar den inte att det redan finns ett time machine bibliotek där. Jag vågar inte låta den börja säkerhetskopiera utifall den skulle börja skriva över min gamla information.

Hur får jag min nyinstallation att koppla att det finns ett time machine bibliotek på den valda hårddisken, så att jag i lugn och ro kan börja extrahera den information jag är intresserad av?

Tacksam för svar
/Andreas

• Medlem
  • Trondheim
  • 2009-06-26 11:07

Hej igen!
Jag har lyckats lösa problemet. Genom att döpa om min nya hårddisk till samma namn som den gamla så dök all gammal data upp. Att göra nästa backup verkar bli tidsödande dock. Den nya disken har ca 45 gig. När jag avbröt backupen hade den lyckats avsluta 3 gig på ca 6 timmar. Får lämna den över helgen och se om det blir klart.

1
Bevaka tråden