Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa batterier på ebay?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 00:14

Tänkte höra med er om ni har köpt batterier till era mbp på ebay eller någon annan hemsida där priserna är lite normala? Själv surfat runt lite på ebay men det står bara en massa konstiga modellbetäckningar. Tänkte kolla mer er innan så jag inte väljer fel!

Vad är din fråga? Vilken modellbeteckning på batteri som passar just din dator? Eller undrar du exakt vilken modellbeteckning din dator har?

Du kan hitta fakta om Apples olika levererade datormodeller här: http://www.everymac.com/

För att veta vilken datormodell du har så titta under Äpplet uppe till vänster på din skärm.

Eller undrar du om man kan lita på säljarna på Ebay?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-18 13:06

Ta ut batteriet. Kolla på modell numret. Leta efter batteri som passar numret. Köp.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 13:32

jag va rätt trött när jag skrev inlägget men nu har jag kollat upp det och det är A1175 som gäller till en macbook pro 4.1. Så det är bara att leta upp en säljare på ebay och köpa, själv ska jag ringa till apple supporten nu och höra med dom. Jag har förlorat 1300 mAh på mindre än 3 månader och det var på det nya batteriet som jag fick av apple. Om inte så köper jag ett på ebay för 500 kr

tack för hjälpen och hoppas ni andra kan ha hjälp av detta. Onödigt att betala 800 kr extra, tycker jag iaf!

peace!

Frågan är hur mycket inelligens du får i ett "billigt och bra" påeBay.
Du får säkert ett batteri, men inget original.

Räkna INTE med att alla smarta saker du kan fråga batteriet fungerar.

Räkna heller inte med retur-och-pengar-tillbaka om du är missnöjd. Yes Yes no speak Enlglish, yes yes yes yes... refund tyes yes yes

...och sedan kommer det ett nytt batteri i ett paket igen...

Been there, done that, warns others...

1
Bevaka tråden