Har någon köpt från apple refurbished store?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar som sagt om någon har köpt något från Apple refurbished store. Det verkar ju nästan för bra för att vara sant ibland tycker jag. Skulle vara kul att höra nått från någon som köpt något där. Tillkommer det en massa extraavgifter, typ tull, frakt, skatt m.m.? Och hur kan dom se ut, det står ju att mindre skador kan före komma. Skulle vara kul att höra.

Oh lala!

De säljer inte till Sverige.
De gjorde det inte för 2 månader sedan i alla fall, men det kan ju ha ändrats...

usch då... var står det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Butterfly
usch då... var står det?

"To buy refurbished products, you can only pay using credit card."

"Products paid for by credit card will not be delivered to any address outside the United Kingdom, the Channel Islands or the Isle of Man."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 09:11

Har en kompis som köpte sin när hon bodde i England på Refurbished. Fungerar klockrent hennes Powerbook. Billigt var det också.

Så om ni känner någon i England kan det vara värt det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 09:33

Låter ju riktigt intressant det här.
Får väl försöka komma ihåg och surfa in där imorgon nu då.

Citat:

Skrevs ursprungligen av david_v
Har en kompis som köpte sin när hon bodde i England på Refurbished. Fungerar klockrent hennes Powerbook. Billigt var det också.

Så om ni känner någon i England kan det vara värt det.

Hur ser den ut? Fick hon betala exakt så mycket som det står eler tillkom några extrakostnader?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 13:35

Den var jättefin, om jag kommer ihåg rätt så hade den aldrig varit trasig, utan en kundretur (hur någon nu inte vill ha en PB) som de sålde från refurbished-avdelningen. Eller så var det att de hade bytt ut moderkortet. Kommer tyvärr inte ihåg mer exakt då jag inte tänkte så mycket på det när hon berättade. Den var i helt nyskick iaf och fungerar fortfarande utmärkt. Hon jobbar med den varje dag.

Jag har för mig att hon gick någonstans och hämtade den och betalade det som stod. Runt 12-13.000 SEK gav hon om jag inte missminner mig.

Är det inte typ asbilligt att åka till England under vissa perioder? Kan man inte typ beställa, få en lapp hem i brevlådan i Sverige, åka bort, hämta datorn, åka hem igen? Slipper man bo i England, vilket jag hört är dyrt som Fan…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 17:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Är det inte typ asbilligt att åka till England under vissa perioder? Kan man inte typ beställa, få en lapp hem i brevlådan i Sverige, åka bort, hämta datorn, åka hem igen? Slipper man bo i England, vilket jag hört är dyrt som Fan…

Men kan man verkligen beställa till Sverige?
Kräver de inte att man har en adress i England?
Smart idé annars. Flyg med Ryanair kostar ju bara några hundra tur och retur så det skulle ju bli en ren vinstaffär!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 10:57

Två minuter kvar tills de öppnar nu.

• Oregistrerad
  • 2003-07-23 11:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Två minuter kvar tills de öppnar nu.

Västgötaklimax

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 11:06

Jamen hur länge hade de öppet idag då?! Jag som väntat sååå.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 11:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Jamen hur länge hade de öppet idag då?! Jag som väntat sååå.

Inte alls vad jag vet. De hade inga produkter helt enkelt.

• Oregistrerad
  • 2003-07-30 13:51

Idag är det öppet igen.
Jag försökte handla en Powerbook där en gång (när jag bodde i Skottland) men var för sent ute varje gång. Man måste beställa ganska tidigt på morgonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-30 13:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Idag är det öppet igen.
Jag försökte handla en Powerbook där en gång (när jag bodde i Skottland) men var för sent ute varje gång. Man måste beställa ganska tidigt på morgonen.

De verkar ju ha en jäkla massa grejer där idag.
Bland annat 12" PB för motsvarande 13000 kronor!
Skit att man inte bor i Ängeland.

• Oregistrerad
  • 2003-07-30 14:31

Det här är dock en dålig vecka. Dom brukar ha Powerbooks för -45%.

Jag har Engelskt kontokort och adress ifall någon vill ge sig på det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-30 14:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
Det här är dock en dålig vecka. Dom brukar ha Powerbooks för -45%.

Jag har Engelskt kontokort och adress ifall någon vill ge sig på det.

45%!?
Nu börjar det verkligen bli intressant!
Jag skulle köpa en på direkten om jag bara visste att det fungerar.

• Medlem
  • 2003-10-22 10:18

Hmmm, verkar som om affären inte släpper in folk idag....irriterande.....:mad:

• Medlem
  • 2003-10-22 10:24

Kom just på en sak, om man går till adressen ovan så kommer man till den engelska sidan. Men om man byter ut UK i slutet mot DE, FR osv så kommer man till andra länders sidor....ska testa SE!

Gissa hur det gick.....:mad:

• Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-22 10:38

Vore inte detta något för Björnström/Recycler?

Vilket företag som helst (privatperson också för den delen) kan öppna "filial" hos Mail Box Etc (har själv "kontor" i Piraeus, Greece).
Man får helt enkelt en officiell adress på orten, egen brevlåda/box med eller utan eftersändning hem till Sverige. Kostar ett par tusenlappar om året.
(Nej, det här är inte ljusskygg verksamhet a la Flashback. Det är vedertaget och legitimt)

Självfallet ska Björnström lägga på frakten och ett litet bidrag till sig själv, men det verkar ju som om det kan bli ekonomi i det ändå.

Kan det va¨nåt...?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-22 10:58

RefurbStore finns även på franska AppleStore. Varför finns inget sådant i Sverige? En fråga att ställa till Bjers?

PS. Nu har jag ställt frågan till apple@99mac.com

1
Bevaka tråden