Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Döpa om spellista...hur?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På något underligt vis har jag lyckats radera namnet från en av mina spellistor. Den hette tidigare "RadioTunez" och innehöll de radioströmmar jag lyssnar på. Innehållet är fortfarande kvar och spellistan finns men den har inget namn. Jag har sökt här utan att finna något (ok, kanske inte orkade kolla genom allt...) och jag har inte lyckats finna något i iTunes. Om jag dubbelklickar på en spellista som redan har ett namn så får jag ett redigeringsläge men om jag gör samma med min namnlösa lista så öppnar sig listan bara i ett eget fönster. Det är precis som om hela textfältet för den spellistan försvunnit...:confused:

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-16 10:22

Jag vet att i windows så kan man markera spellistan och trycka på "F2" så får man redigera namnet... vilket kommandot är i OSX vet jag ej men det borde ju finnas ett där också?

Är på jobbet nu så har inte en mac att prova på heller.

Förmodligen har du lyckats döpa om spellistan till ett mellanslag, eftersom det inte går att att ha en spellista namnlös. Se till och placera muspekaren en bit till höger om iconen och klicka där, då borde du kunna redigera namnet på spellistan, det kan vara knivigt att klicka rätt men till slut går det. Om inte det fungerar, markera spellistan och tryck på enter (⌅) på ditt tangentbord och spellistans namn blir redigerbart.

Ursprungligen av Mikael E:

Om inte det fungerar, markera spellistan och tryck på enter (⌅) på ditt tangentbord och spellistans namn blir redigerbart.

Eller ⌘-retur.

Ursprungligen av Mikael E:

Förmodligen har du lyckats döpa om spellistan till ett mellanslag, eftersom det inte går att att ha en spellista namnlös. Se till och placera muspekaren en bit till höger om iconen och klicka där, då borde du kunna redigera namnet på spellistan, det kan vara knivigt att klicka rätt men till slut går det. Om inte det fungerar, markera spellistan och tryck på enter (⌅) på ditt tangentbord och spellistans namn blir redigerbart.

Tackar, det funkade! Nu heter listan RadioTunez igen

1
Bevaka tråden