Digital Inn i Linköping. (APR)

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi öppnar Digital Inn i Linköping på Tanneforsgatan. För er som känner till stan så är det i nuvarande NOA NOA butiken.

Vi hoppas vara igång runt den 15 september. Vi kör samma Apple Premium Reseller koncept som i Örebro, dvs vi kommer satsa på kompetent personal och auktoriserad service verkstad.

Om någon redan idag är intresserad av att göra affärer med oss så har vi personal på plats som kan besöka er.

Vid frågor är det bara hör av sig till mig.

Piotr Fernandez
p@digitalinn.se
www.digitalinn.se
070 6000 378

• Oregistrerad
  • 2009-06-15 14:28

Kul! Då hoppas vi att er lansering går bättre än K-Store´s

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-15 19:25

Lycka till! Hoppas ni blir först med att lyckas i Linköping. Det verkar svårt av någon anledning.

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-09-16 20:30
Ursprungligen av Iphone77:

Kul! Då hoppas vi att er lansering går bättre än K-Store´s

Ja vad fasen hände med "K-Store" ???

Det skulle ju bli så BRA på Tanneforsgatan med all den duktiga personalen från Norrköping o allt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 14:28

Det jag saknar är en butik som har studentrabatt! Vi är ju många studenter i Linköping, och en studentrabatt tillsammans med reklam på campus (glöm inte att det finns Apple on Campus i Linköping som ni kan göra reklam via), så tror jag ni kan locka till er många kunder.

EDIT:
Den behöver ju inte vara på fulla 10%, men som student är det svårt att motivera kanske en 1300-1500kr extra på en dator bara för att få den på en gång. Vi är ju ca 25,000 studenter, så ni har ett gäng potentiella kunder!

• Oregistrerad
  • 2009-06-18 19:09

Menar du att mecenatrabatten på applestore inte är tillräcklig? Tror det är svårt för en lokal aktör att hålla lägre priser än applestore - studentrabatt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-18 19:15

Menar du att mecenatrabatten på applestore inte är tillräcklig? Tror det är svårt för en lokal aktör att hålla lägre priser än applestore - studentrabatt

Han menar nog att butiken måste ge någon form av rabatt till studenter för att kunna konkurrera med AppleStore - de flesta fysiska butiker gör inte det. Studenter handlar alltid där det är billigast, oavsett om de måste gå över minfält för att komma dit

• Oregistrerad
  • 2009-06-18 20:53

Fast det går ju på typ max 2 dagar att få sin dator levererad från applestore. Om man nu är så prismedveten planerar man väl ett sånt inköp så att man kan vänta två dagar? Jag förstår poängen men frågan är hur stora marginalerna är på dessa produkter för återförsäljarna? Jag skulle inte köpa lokalt om jag kunde få samma maskin 1000kr billigare på applestore men det är ju jag Serviceärenden kan ju ändå göras lokalt hos auktoriserade partners så den vanliga poängen med att handla i butik försvinner ju.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-20 00:55

Fast det går ju på typ max 2 dagar att få sin dator levererad från applestore. Om man nu är så prismedveten planerar man väl ett sånt inköp så att man kan vänta två dagar? Jag förstår poängen men frågan är hur stora marginalerna är på dessa produkter för återförsäljarna? Jag skulle inte köpa lokalt om jag kunde få samma maskin 1000kr billigare på applestore men det är ju jag Serviceärenden kan ju ändå göras lokalt hos auktoriserade partners så den vanliga poängen med att handla i butik försvinner ju.

Exakt, därför måste studenterna få ett likvärdigt pris i butiken för att handla där Nu har vi ju fått veta att de erbjuder 6 % rabatt till studenter, vilket är mycket bättre än ingenting.

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-25 18:08

Härligt!

Det här är så himla bra nyheter!
Var med och startade upp digital inn och önskar mina före detta partners lycka till!

Härligt med personer som vågar satsa - extra härligt med tanke på alla sköna produkter digital inn kommer att ha i sina butiker.

Grattis Linköping!

Kväll,

I Örebro kör vi 6% på dator samt allt tillbehör vid köptillfället för studenter. Samma sak kommer gälla i Linköping. Vi tycker det har fungerat rätt bra, köper du en dator så blir det lite dyrare hos oss, men man får alla fördelar det innebär att handla över disk. Men lägger man på lite grejer så brukar det inte slå många kronor.

/P

• Oregistrerad
  • 2009-08-27 12:24

Hur går det? Var förbi och kollade igår och då var NOA NOA kvar med öppen butik? Känns det inte lite väl optimistiskt att slänga upp butiken på två veckor? Ge oss gärna status!

Är det inte butiken bredvid Noa Noa som Digital Inn kommer husera i?

• Oregistrerad
  • 2009-08-27 15:36

Inte enligt trådens första inlägg:

Citat:

Vi öppnar Digital Inn i Linköping på Tanneforsgatan. För er som känner till stan så är det i nuvarande NOA NOA butiken.

NOA NOA stänger i helgen och öppnar i lokalen brevid. Jag ska inte påstå att jag har särskilt god kunskap om hur lång tid det tar att bygga en butik men drygt två veckor känns snävt?

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-29 19:09

Hur går det med butiksöppnandet? Låter mycket spännande och jag hoppas det inte blir något "Uppskjutet öppningsdatum pga. försenad leverans" som det blev på K-Store! Linköping behöver en Apple-butik!

• Oregistrerad
  • 2009-08-30 20:09

Kikade in ikväll och nu ser det ut som att arbetet med att förvandla en klädbutik till Applebutik har kommit igång

• Oregistrerad
  • 2009-09-03 08:38

Hörde reklam på spotify idag att man öppnar 17 september. Smart att göra reklam på spotify, snacka om att hitta rätt målgrupp

Längtar efter att få en lokal applebutik, så man kan känna och klämma lite.
Hoppas butiksägaren /butiksägarna är vettiga också

• Oregistrerad
  • 2009-09-17 09:17

K-Store gick i konkurs innan de ens hunnit öppna :/ Idag är det invigning för Digital Inn, kul!

• Oregistrerad
  • 2009-09-17 20:43

Var där en sväng idag och det var rätt mycket folk, inga kanonerbjudanden direkt så det blev mest att kika lite på butiken.

Var inne där i lördags. Butiken är ganska tråkig just nu. Hoppas de börjar ta hem lite andra grejer också.

Men det var ändå kul att se en del produkter "live" så att säga.

Hej!

Vill bara berätta att vi numera kör med 10% för studenter på burkar. Vi har tydligen även bättre finansiering upplägg och självklart det mesta i lager.

(Gäller även Örebro)

Välkomna!

/P

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-03 09:46
Ursprungligen av Kvark:

Hej!

Vill bara berätta att vi numera kör med 10% för studenter på burkar. Vi har tydligen även bättre finansiering upplägg och självklart det mesta i lager.

(Gäller även Örebro)

Välkomna!

/P

Härligt! Nu när det finns 10% rabatt för studenter på datorerna ska jag handla alla mina Appleprylar där i fortsättningen! Tycker det är en trevlig affär med trevlig personal.

• Oregistrerad
  • 2009-10-03 12:11

Japp 10% för studenter var ett klockrent beslut, kommer absolut köpa lokalt istället för applestore.

då får man se till att bli student då
Vet inte hur jag ska få tiden att gå ihop bara

1
Bevaka tråden