Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 Bluetooth

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-20 14:23

Jag läste att Apples Lasse Björk påpekade att man kan köpa till Airport efteråt, men inte bluetooth. Vad menade han med detta! Stämmer det att med man måste bestämma sig vid beställning Om man vill ha bluetooth eller inte? Och att det inte går att implementera en Bluetooth modul vid senare tillfälle?!

Dock måste det väl gå att köpa till en D-Link BT Adapter men vad menade Lasse?

Tyckte oxo det där lät lite konstigt, men givetvis kan du köra med en USB adapter i efterhand.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-20 14:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Tyckte oxo det där lät lite konstigt, men givetvis kan du köra med en USB adapter i efterhand.

Visst gjorde det! Hoppas att någon här vet mer om detta man vill ju ha Bluetooth G5 orginal! Det vill jag i alla fall... Jag missade det i min beställning men jag skall ringa Apple i morgon och se till att jag får en BT Modul till mitt köp... Verkar som det då skulle finnas 2 typer av moderkort ett med BT och ett utan!?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-20 15:35

Bluetoothadaptern som sitter i PowerMac:arna (även G4 MDD) är ett litet dotterkort som kräver skruvmejsel och lite tålamod med den blå (:)) anslutningskabeln.
Tyvärr måste dessa beställas "built-to-order" och finns normalt inte på lager hos ÅF...utom vissa

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-07-20 16:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Bluetoothadaptern som sitter i PowerMac:arna (även G4 MDD) är ett litet dotterkort som kräver skruvmejsel och lite tålamod med den blå (:)) anslutningskabeln.
Tyvärr måste dessa beställas "built-to-order" och finns normalt inte på lager hos ÅF...utom vissa

Tackar för denna information! Man vill ju inte gå in och mejsla i sin nya G5:a sen... skall se till att jag får med Bluetooth i min maskin...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-21 23:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Tackar för denna information! Man vill ju inte gå in och mejsla i sin nya G5:a sen... skall se till att jag får med Bluetooth i min maskin...

Men det är ju samma sak som med Airport, dvs meka i efterhand.
Jag tror att det är inget större problem med Bluetooth...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-08-04 21:32

eee. var det inte så att det var en liten bluetooth "tand" som man satt fast bakom datorn.. bara att "trycka" in..

För att metallen gjorde det sämre?

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-08-04 21:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
eee. var det inte så att det var en liten bluetooth "tand" som man satt fast bakom datorn.. bara att "trycka" in..

För att metallen gjorde det sämre?

BT Modul måste väljas som tillval enligt Apple! det är ett dotter kort + en "tand" man trycker in.

Detta enligt Apple själv ändrade jag min order för att just få till denna modul!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 09:45

"Tanden" är bara Blutoothantennen. Detta eftersom G5:ans chassi inte släpper igenom tilläkligt med "vågor" från WiFi o Bluetooth om denna skulle sitta internt som på G4:orna.

Metall har sitt pris

  • Oregistrerad
  • 2003-08-05 11:35

Hur som helst; dotterkortet MÅSTE beställas som BTO/CTO annars får du köpa det som reservdel och då talar vi om 1500:-.

1
Bevaka tråden