Mac Mini köp!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-13 23:40

Hej!

Nu har jag beställt min första Mac efter långt tänkande:). Ska beställa 4 gb ram minne separat och sätta in i Macen men vill ha ett par billiga! Nångon som har koll på om Kingston ValueR DDR3 SO-DIMM 1066MHz 2GB är något att ha? Kostar 390:- på komplett.se ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354787 )

Kingston har alltid funkat för mig. Kör, säger jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-14 13:04
Ursprungligen av Einar Lindgren:

Kingston har alltid funkat för mig. Kör, säger jag.

Hehe, kollade lite mer på det, såg att Crucial var billigare så fick bli dem :p.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-14 13:07

Är det lättare att installera minne i Mac Mini nu? Det är inte helt enkelt. Många som försöker lämnar repor efter sig tyvärr.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-19 08:36
Ursprungligen av PF:

Är det lättare att installera minne i Mac Mini nu? Det är inte helt enkelt. Många som försöker lämnar repor efter sig tyvärr.

Det är inte så svårt om man har lämpliga verktyg.. Lägg en handduk eller nåt på bordet för att inte repa ovansidan och använd tunn spackelspade, stekspade i metall eller liknande.. Jobba metodiskt och lugnt med att lossa plast flärparna.
iFixit har en bra guide på hur man gör. Skall finnas videos på Yuotube oxå.

Om du ändå skall bända isär din Mini, överväg att stoppa i en 500GB hårddisk på samma gång, så slipper du göra ingreppet igen om ett tag. Då får du en "maxad" Mini på direkten!

1
Bevaka tråden