Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP startar ej

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MacBook Pro Core 2 duo som plötsligt inte vill starta. Inget startljud, svart, skärm.
Hör hur cd läsaren söker in, lysdioden på framsidan tänds svagt men inget mer.

Panik!!!

Tips

Senast redigerat 2009-06-14 07:24

Ingen hjälp här inte, men jag kan rapportera att det var fel på en minneskrets för att avsluta denna tråd och kanske hjälpa någon annan.

Glappkontakt

Många tack. I min MBP var det bara glappkontakt. Det räckte att ta ut kretsarna och sätta i dem igen.

Tänkte låna tråden lite.
Har exakt samma problem. Ska jag lämna in den, eller kan man fixa det själv? Har liksom köpt min MBP begagnad så har varken Applecare eller garanti.

Senast redigerat 2009-06-19 17:12
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-20 14:24

Den officiella 10.5.7 systemuppgraderingen verkar ha ställt till det för flera MBP...

Ursprungligen av mirydh:

Den officiella 10.5.7 systemuppgraderingen verkar ha ställt till det för flera MBP...

Ok. Det känns ju så där
Har du någon informationskälla?

//tm

Samma visa igen

Ursprungligen av toastmaster:

Många tack. I min MBP var det bara glappkontakt. Det räckte att ta ut kretsarna och sätta i dem igen.

Min MBP har funkat felfritt under hela midsommarhelgen, tills nu. Nu är det samma fel igen med helt svart skärm och lampan i öppnbingsknappen på framsidan som lyser på cirka halv styrka.

Så det har inget med hårdvaran att göra?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-18 17:18

Jag har exakt samma problem, fast med vit macbook. Någon som har någon idè om vad man kan göra? 2.5 år gammal.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-18 18:09

Reklamera, du har tre års reklamationsrätt enligt svensk lag.

1
Bevaka tråden