Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vad göra med låtar utan artistid och liknande?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-13 21:15

har flera GB med låtar utan riktigt ifyllda idtaggar. finns det nåt sätt och lägga dom i en spellista så dom ligger separerat från dom övriga låtarna. blir väldigt svårnavigerat om man har en artist per låt, som det tyvärr är nu

En snabb idé från sidan är att markera alla dessa låtar och ge dom albumartist "helt okänd" eller välja del av samling men det finns ju program som hjälper med taggar utanför itunes. Har du provat några av dessa då mitt annorlunda råd kanske ställer till det för dig.

Om du pratar om spellista så är det väl enklast att hitta något val i itunes låtlista som de saknar och dra låtarna till nya spellistan.

Kanske någon kan föreslå ett bra program för ändring av taggar mot internetdatabas?

Senast redigerat 2009-06-13 21:54
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-13 22:35
Ursprungligen av pepparkaka:

En snabb idé från sidan är att markera alla dessa låtar och ge dom albumartist "helt okänd" eller välja del av samling men det finns ju program som hjälper med taggar utanför itunes. Har du provat några av dessa då mitt annorlunda råd kanske ställer till det för dig.

Om du pratar om spellista så är det väl enklast att hitta något val i itunes låtlista som de saknar och dra låtarna till nya spellistan.

Kanske någon kan föreslå ett bra program för ändring av taggar mot internetdatabas?

det är gamla singlar och det verkar som skivnummret är ifyllt istället för artistnamn. vill inte förstöra taggarna, dessutom har jag ingen aning om vilka artister det är.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-14 18:05

ingen som har en lösning på det här ? just nu så har jag 4500 låtar och 1540 låtar börjar med A i artist id'et. blir rätt svår navigerat

lägg låtarna helt enkelt någon annan stans, typ i en mapp på skrivbordet eller i ett separat itunes bibliotek.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-14 19:47
Ursprungligen av kalle94:

lägg låtarna helt enkelt någon annan stans, typ i en mapp på skrivbordet eller i ett separat itunes bibliotek.

på datorn ligger dom i separata mappar så där är det inga problem. det är när jag för över dom till ipod'en det blir problem.

du kan ju faktiskt göra dom till ljudböcker och få dom skilda från den andra musiken

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-14 22:06
Ursprungligen av kalle94:

du kan ju faktiskt göra dom till ljudböcker och få dom skilda från den andra musiken

det finns ingen annan lösning ?

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2009-07-18 12:13

Har du mac så rekomenderar jag defenitivt att du skaffar ett litet ptogram från Equinux vid namn songgenie, lyssnar på musiken och fyller i rätt artist, album och titel

equinux - Apple Software for finding, applying ID3 meta tag music information

1
Bevaka tråden