Var ändrar jag ljusstyrkan och kontrasten på min skärm?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa,

Först och främst, tack för ett jätte bra forum!
Har precis gått över från PC till Mac (vilket är det bästa jag har gjort på länge!!!), så allt är väldigt nytt för mig. Jag håller nu på att kalibrera min skärm med hjälp av en kalibrator och blir ombedd att "Set the contrast control to 100% and the brightness to 50%", (vilket jag naturligt översätter till kontrast och ljusstyrka). Var gör jag detta?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-11 15:29
Ursprungligen av Malint78:

Hej allihopa,

Först och främst, tack för ett jätte bra forum!
Har precis gått över från PC till Mac (vilket är det bästa jag har gjort på länge!!!), så allt är väldigt nytt för mig. Jag håller nu på att kalibrera min skärm med hjälp av en kalibrator och blir ombedd att "Set the contrast control to 100% and the brightness to 50%", (vilket jag naturligt översätter till kontrast och ljusstyrka). Var gör jag detta?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

Tack på förhand!

Nu sitter jag på jobbet (vid en windowsburk) men gå in i inställningar och mata in kontrast i sökfältet så hittar den förhoppningsvis vilken ikon du skall gå till. Sökningen i inställningar förstår dessutom windows benämningar på saker och ting så vet du vad en inställning heter i windows brukar man kunna hitta rätt även med deras namn på saker och ting.

Ursprungligen av Malint78:

... Var gör jag detta?...

Det underlättar nog om du berättar vilken dator och skärm det handlar om...

Svaren på din fråga kan ju bli väldigt olika, beroende på om det är t.ex
...en MacBook/MacBook Pro/iMac, med inbyggd skärm,
...eller en Mac mini/Mac Pro, med en extern Apple-skärm,
...eller en Mac mini/Mac Pro, med en extern icke-Apple-skärm.

Tack för era snabba svar Stickan och Jesper!

Stickan, suveränt tips, tänk att det kan vara så enkelt! (Jag provade tidigare att söka med spotlight, men det visade sig ju vara fel sökställe) Stort tack!

Jesper, det har du helt rätt i. Ska tänka på att nämna vilken modell jag har nästa gång - MacBook Pro.

Må så gott!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-06-11 21:09

Hoppas inte du använde "justera kontrast" under hjälpmedel. Vet inte hur det funkar på MacBook Pro ska jag erkänna men på iMacen finns ingen kontrastjustering bara ljusstyrka.

1
Bevaka tråden