Inget ljud på MBP 13" efter TimeMachine

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 00:15

Suck. Här har man precis köpt en välbehövd ny dator och hoppas lite naivt på att allt ska flyta på som vanligt, men icke. Efter att ha återställt min TimeMachine backup från en första generationens MB så har jag inte längre något ljud, ljudenheterna visas helt enkelt inte i System Inställningar. Det enda jag har att välja på är diverse bluetooth enheter som jag inte har använt på över ett år.

Ljudkortet hittas i System Profiler, men det är ungefär allt som händer just nu. Har testat att nolla PRAM och att slänga ut com.apple.soundpref.plist efter lite läsning på Google men det hjälpte inte alls. Någon som har andra idéer eller är det bara att gå tillbaka till Windows tiden då man var tvungen att lägga 6-12 timmar på att installera om OS och alla program när man köpte ny dator? (dramatiskt - jag vet, men har lagt ett par timmar på det här nu och är ganska trött på det )

Edit: Borde nog nämna att ljudet fungerade innan jag återställde från TimeMachine backupen, Leopards intro video fick en hel datorsal att vända sig om innan idag.

Senast redigerat 2009-06-11 00:26
  • Medlem
  • Överallt
  • 2009-06-11 08:26

Min gissning är att din nya MBP 13 har speciella drivrutiner för den nya ljudenheten som är valbar in/ut. Den drivrutinen finns inte med i backupen från din gamla dator.

Rätt metod hade nog varit att bara återställa användarkontot och inte hela maskinen.

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 13:08
Ursprungligen av Mija:

Min gissning är att din nya MBP 13 har speciella drivrutiner för den nya ljudenheten som är valbar in/ut. Den drivrutinen finns inte med i backupen från din gamla dator.

Rätt metod hade nog varit att bara återställa användarkontot och inte hela maskinen.

Helt rätt, efter att ha installerat om OS X och SEN återställt backupen över natten så fungerar allt precis som det ska. Vilken trevlig maskin

1
Bevaka tråden