Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reservdelar för iMac (Skärmbyte)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick (ja, FICK!) en 2,4 ghz alu iMac vars skärm är förstörd. Förra ägarens lilla dotter välte den. Skärmen, glaset, aluminiumskalet och den där svarta ramen runt skärmen är kass, men allt annat klarar hårvarutest och den funkar skitbra. Jag kan förstås koppla den till annan skärm, men det hade varit gött att fixa till den om det inte blev för dyrt.

Dock är jag inte teknisk nog själv att veta exakt vad jag behöver och hur jag får tag i det!

Men jag vet att följande delar är skadade
- frontglaset
- den svarta listen som ligger över lcd-panelen
- lcd-panelen och
- aluminiumskalet

Jag har vänner som kan hjälpa mig montera allt gratis, jag behöver bara få tag i delarna. Är det alldeles för dyrt? Kan ni tipsa om var man kan få tag i grejerna billigt?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-10 23:11

Har du någon bild på den? Vad är det för storlek? Låter som hela chassit är kaputt eller vad menar du med aluminiumskalet?

Går de ens att köpa löst?

Jag menar den främre delen av chassit, det som är gjort av aluminium. Inte det som är gjort av plast. Men det är inte det viktigaste. Det är bara repigt. Det är lcd-panelen, den svarta ramen och glaset som är viktigast.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-11 00:03

Kan kanske finnas att köpa på ebay men det låter inte som en billig historia om LCD-panelen är trasig eftersom det inte handlar om en billig TN-panel.

Nej det är nog inte det billigaste kanske. Den funkar kanon med extern skärm, kör den med min 20" Cinema just nu. Den är verkligen riktigt bra. Vore kul att ha den lagad, men samtidigt kanske det är dags för G5an att ställas in i garderoben som server som man kommer åt med skärmdelning.. Eller så köper jag en Cinemaskärm till Men skulle någon höra talas om en LCD-panel etc för 20" Alu-iMac så hojta gärna till Någon vars logikkort har lagt av, t.ex...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-06-11 00:33

http://www.applepalace.com/
Knock yo' Self Out! Men det kommer att stå dej dyrt...

Ursprungligen av fedi-93:

http://www.applepalace.com/
Knock yo' Self Out! Men det kommer att stå dej dyrt...

Är jag blind eller finns det inget för iMac alu där?

Ursprungligen av Gilbert 2:

Är jag blind eller finns det inget för iMac alu där?

Jag hittar inget heller.

Men jag tror att jag skippar det Det blir ju trots allt svindyrt oavsett hur jag vänder mig. Istället ska jag bygga ett nytt, coolt chassi som ser ut som en schysst möbel. Återkommer med tråd om hur det går. Ska sätta mig vid ritbordet tillsammans med en tekniker

Tack för hjälpen alla!

  • Oregistrerad
  • 2009-06-11 12:15

Har du ringt till ett servicecenter för att få ett kostnadsförslag? Det vore intressant att höra vad det kostar iaf

Bygg om den istället om du redan har en extern skärm. precis som du själv skriver att du ska göra, så skulle jag gjort Oftast billigare och coolare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-14 19:47

iom att du kan montera ihop den själv så sjunker kostanden med säker 2/3 delar.

Sök på imac spare parts och du kommer att hitta mycket och billigt.

Här är en panel för 280pund.

http://www.thebookyard.com/mac_displays.php?manufacturers_id=14&sort=2a&filter_id=95

1
Bevaka tråden