Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorlds SMS-tävling - vinn nya iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg just detta på MacWorlds hemsida:

Citat:

Sugen på Apples helt nya iPhone 3Gs? MacWorld är först i världen med en tävling där du kan vinna ett alldeles eget exemplar!

Allt du behöver göra är att sms:a svaret på den här busenkla frågan.

Vilket av följande djur har inte gett sitt namn till en version av operativsystemet OS X?
A. Leopard
B. Struts
C. Panter

Skicka ordet Mac följt av rätt svar till 72500. Om du tror att A är rätt svar ska du alltså skicka Mac A till 72500. (Kostnad per sms: 19 kronor.)

Jättebra med tävlingar men 19kr per SMS? Kändes inte alls kul - då är det ju egentligen inte en tävling utan bara ett sätt att tjäna pengar. 1000 tävlande blir 19.000kr vilket långt mer än telefonen kostar.

Fick faktiskt lite dåliga vibbar där. Världens största IT-förlag kan väl bjuda på en iPhone? (vi gav bort sex stycken när iPhone 2G lanserades)

Vinn nya iPhone 3Gs - årets hetaste tävling! - MacWorld

Ursprungligen av Björnström:

Fick faktiskt lite dåliga vibbar där. Världens största IT-förlag kan väl bjuda på en iPhone? (vi gav bort sex stycken när iPhone 2G lanserades)

Dagens "tävlingar" med SMS- eller telefonsvar som kostar pengar ligger närmre lotteri än tävling.

Kanske något för 99.se? Låter som en bra intänktsmodell för att driva sajten.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Dagens "tävlingar" med SMS- eller telefonsvar som kostar pengar ligger närmre lotteri än tävling.

Kanske något för 99.se? Låter som en bra intänktsmodell för att driva sajten.

/c

Jag hade deltagit om det var 99.se. Dock ej med IDG.

Jag tycker dom där SMS sajterna känns så "omoraliska" på något sätt på samma sätt som strunt-tävlingarna på TV under dåliga sändningstider. Tävling ska vara tävling.

Vill inte förknippa 99mac med det där faktiskt även om det antagligen är lönsamt att få in 19000 för något som dom antagligen fått gratis av Apple.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 12:11

Hehe jag håller med, helt klart sniket av IDG. Detta är ingen tävling, då hade det varit en riktig fråga och inte detta tramset. Det är i praktiken ett lotteri som de vill tjäna pengar på och inget annat.

Nja, om det hade varit 19kr/sms och sedan begränsat till så många deltagare som det krävs för att betala för telefonen hade det varit okej. Ungefär som ett lotteri med ganska bra odds.

Vill minnas att du hade en idé om ett "en på hundra"-lotteri för en tid sedan, Martin. Det är en bra grej. Men om IDG tjänar flera tusen på detta känns det inte helt ok.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-12 21:03

Jag slösade ett sms Kanske får bli lycklig i sommar \o/!

1
Bevaka tråden