Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie - Jag och min Kodak ZX1 kommer inte överens

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Oj var ska jag börja ?

Jag kan inte importera filer från Kodak ZX1 direct till iMovie

Däremot importerar iPhoto mer än gärna samma filmer

Efter detta kan jag skapa ett nytt project i iMovie samt använda iPhoto filmerna genom drag&drop. Det går bra att lägga till effekter samt övergångar mm samt göra preview på dessa.
Men projektet sparas inte. !!!! (Bara att börja om från början)

Om jag återskapar min filmsnutt så går det inte att exportera <kringla>E, däremot lyckades jag exportera som quicktime,( men det ser otroligt blockigt ut trots att jag försökte maxa alla inställningar).

Ska det vara så här ? Nån som har ideer ?

Jag har tidigare importerat DV video från min dv kamera utan problem, även skapat projekt editerat samt exporterat till iDVD.

Filmerna på ZX1 ligger i nåt slags .mov format som kan spelas upp direkt i finder, är iMovie så kräset ?

Senast redigerat 2009-06-08 22:37

iMovie 08 och 09 ska kunna importera filmerna direkt från kameran - .mov är kompatibelt med iMovie. Det är äldre versioner av iMovie som har problem. Vilken version har du?

Ursprungligen av Raphael:

iMovie 08 och 09 ska kunna importera filmerna direkt från kameran - .mov är kompatibelt med iMovie. Det är äldre versioner av iMovie som har problem. Vilken version har du?

Har ilife 09 !

Håller på att installerar om leopard från scratch samt upgraderat FW i zx1 till 1.05 , återkommer med nya testresultat.

Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Har ilife 09 !

Håller på att installerar om leopard från scratch samt upgraderat FW i zx1 till 1.05 , återkommer med nya testresultat.

Nu går det iaf att skapa nya proj som ligger kvar ... verkar ha varit nått rättighetsproblem med imovie mappen i mitt hembiliotek. Ibland förvirrar verkligen grafiska gränssnitt, tacka vet jag chown och chmod !

Nu ska jag testa import ockxå

Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Nu går det iaf att skapa nya proj som ligger kvar ... verkar ha varit nått rättighetsproblem med imovie mappen i mitt hembiliotek. Ibland förvirrar verkligen grafiska gränssnitt, tacka vet jag chown och chmod !

Nu ska jag testa import ockxå

Det gick också bra så allt mitt strul berodde på rättighets problem !

1
Bevaka tråden