Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-08 21:02

...och lilla Sverige får nya luren sent ja... skit

In the US, Canada, France, Germany, Italy, Spain, Switzerland, UK. A week later, 6 more countries. Many more to come this summer.

Vi får nog vänta till efter 19 juni.

Inte sverige 19:e juni, kanske en vecka senare. Annars ännu senare.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 21:07
Ursprungligen av Leftrustle:

Inte sverige 19:e juni, kanske en vecka senare. Annars ännu senare.

Blir nog 9:e augusti för sverige.

Ursprungligen av Jetwash:

Blir nog 9:e augusti för sverige.

9:e Juli

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 21:21
Ursprungligen av Converge:

9:e Juli

Ja där var Sverige Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 21:26
Ursprungligen av Converge:

9:e Juli

Det betyder väl ändå juli 2009 och inte den 9 juli!

Ursprungligen av magnur:

Det betyder väl ändå juli 2009 och inte den 9 juli!

Du har säkert rätt, nån gång i juli är nog det som gäller med största sannolikhet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 21:04

Trevligt att iPhone-marknaden börjar kännas som Mac-marknaden. Inte som den övriga telefon-marknaden där man har massa olika separata modeller, utan här har man helt enkelt gamla iPhone, nya iPhone, snabba iPhone, budget-iPhone, telefonlösa iPhone ... Precis som man har gamla, nya, billiga och dyra datorer.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:05

De nya funktionerna som de nyss lanserats gäller det bara den nya iPhonen? exempel är typ Voice Control.

Ursprungligen av Trino:

De nya funktionerna som de nyss lanserats gäller det bara den nya iPhonen? exempel är typ Voice Control.

Det lär det göra. Annars hade de ju visat de funktionerna när de visade OS 3.0, inte den nya telefonen...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:07
Ursprungligen av Capeman:

Det lär det göra. Annars hade de ju visat de funktionerna när de visade OS 3.0, inte den nya telefonen...

Sant, men vi får se:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-08 21:10
Ursprungligen av Trino:

Sant, men vi får se:)

Så är det

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone?mco=MTE2OTU

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:11
Ursprungligen av Jeppe_E:

Yes såg det alldeles nyss på apple.se:)

"gamla" iphone för 99 dollar-- Få har hunnit ifatt den än och nu rear de ut den för 99 dollar? 2010 kommer att bli intressantaste året i mobil telefonens historia. många företag som sen gammalt varit självklara spelare kommer att bli extremt hårt ansatta. android pris krig samt nu Iphone för 99 dollar... och symbian som tror att de har en en lojal kundkrets och bygger om hela sitt OS - för att de måste hänga med... ajj nokia lär få kämpa med detta..

Hatten av för apple- detta är aggressivt och en annan strategi än vad man har på dator sidan för här är man fortfarande så långt före och kan kosta på sig detta..NU kommer jag att rekommendera Iphone till alla jag känner om de frågar efter en prisvärd telefon, som de kan hantera vill säga..

skall bli intressant att se vad man översätter 99 dollar till här i sverige...

jag såg det bara 3G streamat så har inte sett keynote i bra bild kvalitet och bedömer inget själva keynoten än.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:21
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

"gamla" iphone för 99 dollar-- Få har hunnit ifatt den än och nu rear de ut den för 99 dollar? 2010 kommer att bli intressantaste året i mobil telefonens historia. många företag som sen gammalt varit självklara spelare kommer att bli extremt hårt ansatta. android pris krig samt nu Iphone för 99 dollar... och symbian som tror att de har en en lojal kundkrets och bygger om hela sitt OS - för att de måste hänga med... ajj nokia lär få kämpa med detta..

Hatten av för apple- detta är aggressivt och en annan strategi än vad man har på dator sidan för här är man fortfarande så långt före och kan kosta på sig detta..NU kommer jag att rekommendera Iphone till alla jag känner om de frågar efter en prisvärd telefon, som de kan hantera vill säga..

skall bli intressant att se vad man översätter 99 dollar till här i sverige...

jag såg det bara 3G streamat så har inte sett keynote i bra bild kvalitet och bedömer inget själva keynoten än.

Den gamla för $99 är säkert endast med AT&T abonnemang. Hoppas den släpps nu fri men jag tvekar på det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Den gamla för $99 är säkert endast med AT&T abonnemang. Hoppas den släpps nu fri men jag tvekar på det.

//Rob

ok- det kan ligga något i det men hur gör de då om de skall släppa den i sverige? 99 dollar tror jag faktiskt är en "power grab" man vill att så många som möjligt skall bli vana vid hur apple tycker en telefon skal funka och sen får andra svårt att vända dem när de skall köpa nytt nästa gång. Ta marknads andel och skapa en större skara iphone användare från entry nivå...

På det hela taget är jag mer nöjd med denna keynote än någon annan på ganska så länge. Kan inte känna mig besviken.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-06-08 21:07
Ursprungligen av Capeman:

På det hela taget är jag mer nöjd med denna keynote än någon annan på ganska så länge. Kan inte känna mig besviken.

Håller med...mycket trevliga nyheter...även om jag inte är så säker på att jag kommer att uppgradera min 3G...

Grymt sugen på nya 13"aren!

Nu finns 3GS på Apples hemsida.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-06-08 21:08

Pust... det här var intensivt
barnsligt, men kul. Synd bara att nya luren lär dröja och det lär bli rusning efter den. Frågan är, med tanke på prissättningen om de kan ta så mycket mer för den än den gamla.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2009-06-08 21:08

är Safari 4 i beta ännu? http://www.apple.com/safari/

Ursprungligen av Nelson:

är Safari 4 i beta ännu? http://www.apple.com/safari/

Det är nog bara en fråga om minuter innan skarp version är uppe.

Appstore uppe!

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-06-08 21:08

Surt när man nyss köpt en 13" macbook, aja får väl utnyttja öppet köp antar jag

Riktigt najs keynote! Asglad för de nya Macbookarna. Har suktat efter en pro nu ett tag, så det var sjukt passande att de uppgraderade nu.

Priser på svenska AppleStore

  • MacBook 2.13GHz10.495kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.26GHz:12.495kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.53GHz15.995 kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.53GHz:17.995kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.66GHz19.995kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.8GHz22.995kr

  • MacBook Pro 17 tum 2.8GHz25.499kr

  • MacBook Air 1.86GHz15.995kr

  • MacBook Air 2.13GHz18.995 kr

9 juli. Gött. Då blir pengarna inget problem heheh...

Nu är Safari 4 ute.

Bevaka tråden