Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Fast det var väl helt förväntat. Alla betor har krävt Intel.

Klart. Men man kan väl hoppas? Hoppet är det sista som... Ja, du vet. Och jag har inte råd med ny dator. Någon som vill skänka en bättre begagnad Intel-häck?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 19:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Och enbart Intel... Skitsamma att systemet bara kostar $29; en ny mac krävs också...

Det har ju dock stått klart ganska länge.

Nu iPhone.

Hehe, jag har en PowerMac G4 som är i behov av en ny PSU. Den kommer nog att gå i bingen nu.

Ursprungligen av Capeman:

Hehe, jag har en PowerMac G4 som är i behov av en ny PSU. Den kommer nog att gå i bingen nu.

Oh vill så gärna ha en sån men det falerande strömagget är liiite "avtändande":D sas. Kanske går att hacka in ett pc psu... Har lite snålt m plats också sedan min senaste "dumpsterdive" som gav en iMac G3...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Oh vill så gärna ha en sån men det falerande strömagget är liiite "avtändande":D sas. Kanske går att hacka in ett pc psu... Har lite snålt m plats också sedan min senaste "dumpsterdive" som gav en iMac G3...

Har också haft tanken på en ATX-PSU, men det kräver en massa mecklande, så det får vara... Det är annars en rätt sjysst burk, MDD, 1,25 GHz.

Ursprungligen av Capeman:

Har också haft tanken på en ATX-PSU, men det kräver en massa mecklande, så det får vara... Det är annars en rätt sjysst burk, MDD, 1,25 GHz.

Droooooool...ops halkade o slog i knoppen :p...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Droooooool...ops halkade o slog i knoppen :p...

Haha, kommer du och hämtar den så kan du få den. En ny PSU går ändå lös på runt tusenlappen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 19:52

Jaävlar $29. Och bara för Intel. Men det bekräftar ju vad jag alltid sagt. Detta är inte "nästa system". Detta är bara Leopard 2. Man ger Intel-användarna några extra funktioner som just deras maskiner kan dra nytta av.

Det skulle kunna ha hetat "Leopard - Expanded Intel Edition". Men då hade alla istället blivit sura över att behöva betala TRE HUNDRA kronor för att få uppgradera till den extra bra versionen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 19:53

1 månad innan MS släpper Windows Vista 2... jag menar Windows 7.

Att den kommer att kosta $29 är helt underbart. Trodde aldrig Apple skulle göra så men jag antar att de tycker att ALLA med Intel macar ska köpa SL och de som fortfarande kör PPC ska köpa en ny Intel Mac.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 19:58
Ursprungligen av Robo-X:

1 månad innan MS släpper Windows Vista 2... jag menar Windows 7.

Att den kommer att kosta $29 är helt underbart. Trodde aldrig Apple skulle göra så men jag antar att de tycker att ALLA med Intel macar ska köpa SL och de som fortfarande kör PPC ska köpa en ny Intel Mac.

//Rob

Det finns som vanligt ingen som tvingar en att uppdatera bara för att det nu går. Hade det varit bättre att inte göra dessa Intel-specifika uppdateringar nu bara för att det inte skulle vara orättvist mot PPC-ägare?

Jag har också en del PPC-maskiner, men ser det ändå positivt. Man ger alla Intel-ägare möjligheten att redan nu utnyttja mer av deras datorers potential, innan nästa stora kattdjur lanseras.

1090 anrop i sekunden just nu på 99.se!

NU kom blablabla-andet...

Videon och andrummet slut. Nu går vi vidare.

... till 3.0.

Äh, vafan, skit i ny dator och Snow Leopard; iPhone OS 3.0 och ny iPhone får jag ju!

TeliaSonera wööö

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 20:01
Ursprungligen av Chaosstar:

TeliaSonera wööö

Haha, tänkte precis samma sak

Hyra och köpa filmer i telefonen... Antagligen ej för oss.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 20:01
Ursprungligen av Capeman:

Hyra och köpa filmer i telefonen... Antagligen ej för oss.

Det borde fanimej vara på tiden snart!

Ursprungligen av lither:

Det borde fanimej vara på tiden snart!

Håller med fullständigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 20:03
Ursprungligen av lither:

Det borde fanimej vara på tiden snart!

Ja, det är egentligen så sjukt att det alltid i sådana internettjänster appliceras artificiella begränsningar som härmar den verkliga världens begränsningar i form av avstånd, gränser, etc. När hela fördelen med nätet till att börja med ligger i att avstånd och gränser av det slaget inte existerar.

AT&T is sux!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 20:04

Auto-fill på Safari till iPhone — en så kallad "skön" nyhet.

Ursprungligen av lither:

Auto-fill på Safari till iPhone —.en så kallad "skön" nyhet.

Håller med igen. Detta har jag saknat.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2009-06-08 20:09

Remote wipe av en stulen telefon var ju inte kattskit heller ..

Find My iPhone är en väldigt smart tjänst för oss MobileMe-användare.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 20:10

Apple rules the world!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 20:10

Innovativa!!

Self-destruct!

Så skönt!

Find My iPhone gör nästan hela Mobile Me-tjänsten värd sin kostnad.

Bevaka tråden