Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nej det brukar gå fortare... men var väl en ovanligt lång keynote i år?

Ligger i en sovsäck inne på Nymble vid KTH. Kan ej få ro innan jag sett keynote:en! Tur man har iPhone och eduroam;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 01:27
Ursprungligen av vivalajoe:

Ligger i en sovsäck inne på Nymble vid KTH. Kan ej få ro innan jag sett keynote:en! Tur man har iPhone och eduroam;)

haha vad gör du där? får man ens sova i skolan?

Ursprungligen av nirre87:

haha vad gör du där? får man ens sova i skolan?

Jag sover ju inte=P
Kom igen nu Apple!

hur många tror på innan 2?

Ursprungligen av shrimpii:

hur många tror på innan 2?

Hoppas!

Jag ger mig vid 2.

vart ska man spamma cmd r förresten? apples sida antar jag. eller länkar några andra?

Ursprungligen av shrimpii:

vart ska man spamma cmd r förresten? apples sida antar jag. eller länkar några andra?

http://www.apple.com/quicktime/

Ursprungligen av Anders Båth:

Jag kollar denna sida. Men också första sidan och dess nyheter
http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

klockan passerar 2 - jag ger mig inte

Ursprungligen av marcushedenstrom:

TACKAR!! bara jag inte soomnar under keynoten ..

Underbaart

Äntligen

  • Medlem
  • 2009-06-09 02:11

Härligt!!!

Supernice. Då ska man kika!

Helt enkelt värt varje minut i väntan. många saker som visade på ett väldigt aggressivt apple och som inte slutar dra ess ur rockärmen i första taget. Om bilder och video är så bra som de såg ut att vara - färgerna etc så luktar det som att Iphone S versionen kan HD uppgraderas med mjukvara... - helt enkelt att när nästa version av Iphone OS kommer så aktiverar man HD i den då gamla modellen, men det är bara en nattsuddar teori från min sida
Sov gott!

Sjukt bra keynote.

Synd att man inte kan välja 320GB(7200) och 500GB(7200) på MacBook Pro 13".

Ursprungligen av Chaosstar:

Synd att man inte kan välja 320GB(7200) och 500GB(7200) på MacBook Pro 13".

Instämmer. Men det hindrar dig inte från att byta själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 09:07

Fan vad nice med Exchangestöd i Snökatten. Lite synd egentligen att bästa nyheten har att göra med Microsoft men vad gör väl det Massa annat fint också

Undrar när sändningen kommer upp i HD-version? Somnade igår så har inte sett på det än..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 09:47

Har precis uppdaterat till Safari 4, tack för tipset. Är det någon som känner till om det existerar några snabb komandon för att komma åt top sites?

Kollade precis: shift, cmd, 1 tydligen men man kan väl andra det i system inställningar eller hur?

För att fortsätta svara på mina egna frågor :-). Ja man kan göra det i systeminställningar under tangentbord mus. Jag kör F1 som snabb kommando nu, var dock tvingad att starta om Safari för att ändringen skulle börja gälla.

Senast redigerat 2009-06-09 10:05
Citat:

Kommer då Iphone 3GS att bli en flopp jämfört med de två tidigare utgåvorna? Troligtvis är marknaden ganska mättad och beroende på hur Android tar sig så kommer försäljningen antagligen inte vara lika hög som tidigare. Ur den synvinkeln floppar den, men den kommer antagligen sälja som smör på hett plåttak i alla fall. Mycket fortfarande på grund av hajpen, men det är inte där styrkan ligger.

- Vad är det han säger? Att iPhone floppar eftersom marknaden är mättad och Android kanske tar marknadsandelar. Men sen säger han att den antagligen kommer sälja som "smör på hett plåttak" vilket är en av dom sämre liknelserna jag hört på ett tag

http://www.idg.se/2.1085/1.234487/innehallet-lyfter-iphone-3gs

Ursprungligen av Björnström:

- Vad är det han säger? Att iPhone floppar eftersom marknaden är mättad och Android kanske tar marknadsandelar. Men sen säger han att den antagligen kommer sälja som "smör på hett plåttak" vilket är en av dom sämre liknelserna jag hört på ett tag

Innehållet lyfter Iphone 3GS - IDG.se

Ja, vad ska man säga om IDG:s rapportering alltså, i klass med Mobil.se nästan Det är som att dom bara aboslut måste få in något negativt i det. Den ska sälja som smör, men ändå floppa utifrån någon abstrakt jämförelse?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 12:54
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, vad ska man säga om IDG:s rapportering alltså, i klass med Mobil.se nästan Det är som att dom bara aboslut måste få in något negativt i det. Den ska sälja som smör, men ändå floppa utifrån någon abstrakt jämförelse?

Väldigt lullullförklaring skulle jag vilja påstå Men men, dom kan hållas bäst dom vill:) Blir iaf en för mig framöver:)

Ursprungligen av Anders Båth:

Undrar när sändningen kommer upp i HD-version? Somnade igår så har inte sett på det än..

Den brukar komma upp efter några dagar. Hd-versionen kommer nog upp på itunes store och sidan med tidigare keynotes. Prenumerera på podcasten så behöver du inte titta in hela tiden och se om den lagts upp.

"smör på hett plåttak" ?

det var det sämsta ngn "journalist" hävt ur sig sedan.... Öh?

Snart kommer "Vi tar inte det under stol" och "sega i långbänk" och "kasta över ån efter vatten".
Ett av mina X gjorde sådana här vurpor jämt och det är ursäktat om man kanske inte har Svenska som modersmål. Men om man skriver för sin Limpa snarare än sin Bulle så skall det väl vara rätt...

det är ju det gamla vanliga.
Den är skit för den är inte fusionsdriven, går 69 år på en laddning och har en 198GPixelkamera.
Enda anledningen till att den säljer är Apples fanatiska fans och alla dessa missledda stackare i världen.....fruntimmer, hippies och konstnärssjälar och så-- så de så!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-09 13:28

tror ni den kommer sälja mer än 3G versionen? de tror inte jag

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 13:50
Ursprungligen av Esa:

tror ni den kommer sälja mer än 3G versionen? de tror inte jag

Jag tror de är mycket möjligt. Jag vet iaf att min far är väldigt sugen på att köpa en nu bara för han inte behöver alla dom tekniska fördelarna dom uppgraderat me, o OS 3.0 kan han ju ha på den me, så han ser nog fram emot en prissäkning o att införskaffa en 3G då.

Bevaka tråden