Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-08 21:11

En bra keynote faktiskt. De har varit lite väl slöa på sistone. De kommer nog inte på ett bra tag bli som 1998-1999 när de uppgraderade samtliga produkter på sex månader eller vad det var - från beige till primitivt New World till mer utvecklat New World.
Men det var mycket trevligt i dag. 13" MBP. Äntligen. Och massor av ny gratis programvara som många av oss kommer få ta del av.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2009-06-08 21:13

Saxat från MobileMe-sidan på Apple.com:

Citat:

Find My iPhone requires iPhone OS 3.0. Find My iPhone and Remote Wipe not available in all countries.

Undrar hur länge det dröjer till Safari 4 ligger i Software Update.

Vart att notera om 3GS!
"Apple Earphones with Remote and Mic"

Ursprungligen av PeeMaN:

Vart att notera om 3GS!
"Apple Earphones with Remote and Mic"

Hur är det annorlunda mot idag?

EDIT: Såg nu. Äntligen stöds de nya lurarna.

Ursprungligen av Capeman:

Hur är det annorlunda mot idag?

Stereo headset with mic står det på 3G... Det kan vara så att det går att styra volymen och sådär du vet?

Ursprungligen av PeeMaN:

Stereo headset with mic står det på 3G... Det kan vara så att det går att styra volymen och sådär du vet?

Stereoheadset med mic hade ju den gamla också. Men jag såg sedan bland tillbehören att det nu stöds av 3GS. Redigerade min post.

När finns skarp os 3.0?

Ursprungligen av sirandrew:

När finns skarp os 3.0?

Har du inte läst tråden?

Ursprungligen av Capeman:

Har du inte läst tråden?

Inte hela, kommin vid iPhone och vill inte tappa fokus och läsa 250 inlägg

Macbook 13" är ju helt klart den bästa nyheten och att man kan köpa iPhone 3G till rea-pris med 3.0

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:16

Jag hoppas bara att Apple inser att låsa iPhonen till vissa operatörer var en dålig ide. Om man nu tar keynoten var Apple lite sura på AT&T för att de inte stödjer MMS och Tethering från början. Först någon gång i augusti.

Jag får nog köpa en i Belgien. Eller från Italien.

Var rätt bra keynote annars. Att 13" MacBooken blev en MBP förutspådde jag för någon vecka sen.

//Rob

Skulle vara nice om det släppte iPhone 3g till alla operatörer nu när det finns en ny

Ska till Italien i sommar tycker ni jag ska köpa en iPhone 3GS olåst där (går det att köpa olåst där?) Ska i Augusti flytta till USA i ett år så tycker ni kanske jag ska vänta och köpa en olåst där (går det?) Om jag köper en olåst i affären i Italien eller i USA vad tror ni den kommer gå på då? Tack i förhand.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:19
Ursprungligen av matteegget:

Ska till Italien i sommar tycker ni jag ska köpa en iPhone 3GS olåst där (går det att köpa olåst där?) Ska i Augusti flytta till USA i ett år så tycker ni kanske jag ska vänta och köpa en olåst där (går det?) Om jag köper en olåst i affären i Italien eller i USA vad tror ni den kommer gå på då? Tack i förhand.

Fel tråd men ja och nej.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:19
Ursprungligen av matteegget:

Ska till Italien i sommar tycker ni jag ska köpa en iPhone 3GS olåst där (går det att köpa olåst där?) Ska i Augusti flytta till USA i ett år så tycker ni kanske jag ska vänta och köpa en olåst där (går det?) Om jag köper en olåst i affären i Italien eller i USA vad tror ni den kommer gå på då? Tack i förhand.

Fråga Apple. Omöjligt att veta.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:22

As a valued AT&T customer, AT&T can offer you an early iPhone upgrade with a new 2-yr commitment and an $18 upgrade fee. You may qualify for a standard iPhone upgrade on XXXX
* $299.00* — 8GB iPhone 3G (black)
* $399.00* — 16GB iPhone 3G S (black or white)
* $499.00* — 32GB iPhone 3G S (black or white)

Så ser det ut med uppgradering i USA. Hoppas inte Telia får något flipp med deras nya priser.

Priser på svenska AppleStore

  • MacBook 2.13GHz:10.495kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.26GHz:12.495kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.53GHz15.995 kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.53GHz:17.995kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.66GHz19.995kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.8GHz22.995kr

  • MacBook Pro 17 tum 2.8GHz25.499kr

  • MacBook Air 1.86GHz15.995kr

  • MacBook Air 2.13GHz18.995 kr

Priser på svenska EducationStore

  • MacBook 2.13GHz:9.865kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.26GHz:11.745kr

  • MacBook Pro 13 tum 2.53GHz15.035kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.53GHz:16.915kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.66GHz18.395kr

  • MacBook Pro 15 tum 2.8GHz21.155kr

  • MacBook Pro 17 tum 2.8GHz23.455kr

  • MacBook Air 1.86GHz15.035kr

  • MacBook Air 2.13GHz17.855kr

nu vill jag ha iPhone skulle de döpa om macbook 13-tum till pro? nu även de man köpt tidigare?

Ursprungligen av Galaxy:

nu vill jag ha iPhone skulle de döpa om macbook 13-tum till pro? nu även de man köpt tidigare?

Hur skall de kunna döpa om något du redan köpt...? Eller vad menar du? Det handlar ju om nya modeller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 21:29

men herregud, nej ingen uppdatering för mig, jag ville se ny design, och var i hela friden tog den matta baksidan vägen?! herregud! nej nej de är inte värt att uppdatera för en telefon som ser exakt likadan ut, ny design skulle de vart, större skärm (mindre plast runt) , tunnare , lättare, och mindre plast... bra med batteritiden dock

angående datorerna gillade jag SD kort stöd, hoppas innerligt att skärmarna på 13 macbook e bättre nu för dagens suger om man jämför med Air. men ingen ny mac förens de sätter in blu ray! börjar bli trött på deras ignorans nu!

jag är inte nöjd med denna press skulle vart lite mer nytt, allt ser likadant ut ungefär.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-08 21:54
Ursprungligen av Jeppe_E:

Ingen fontänorgasm då alltså?

;p

haha nä, frugan vart inte nöjd :D, dags att leta ny gubbe

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:33
Ursprungligen av Esa:

men herregud, nej ingen uppdatering för mig, jag ville se ny design, och var i hela friden tog den matta baksidan vägen?! herregud! nej nej de är inte värt att uppdatera för en telefon som ser exakt likadan ut, ny design skulle de vart, större skärm (mindre plast runt) , tunnare , lättare, och mindre plast... bra med batteritiden dock

angående datorerna gillade jag SD kort stöd, hoppas innerligt att skärmarna på 13 macbook e bättre nu för dagens suger om man jämför med Air. men ingen ny mac förens de sätter in blu ray! börjar bli trött på deras ignorans nu!

jag är inte nöjd med denna press skulle vart lite mer nytt, allt ser likadant ut ungefär.

Den heter ju trots allt 3GS

Hellre en fungerande och snabb insida än ett snyggt skal (som 3Gn var när den kom)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:36
Ursprungligen av Esa:

men herregud, nej ingen uppdatering för mig, jag ville se ny design, och var i hela friden tog den matta baksidan vägen?! herregud! nej nej de är inte värt att uppdatera för en telefon som ser exakt likadan ut, ny design skulle de vart, större skärm (mindre plast runt) , tunnare , lättare, och mindre plast... bra med batteritiden dock

angående datorerna gillade jag SD kort stöd, hoppas innerligt att skärmarna på 13 macbook e bättre nu för dagens suger om man jämför med Air. men ingen ny mac förens de sätter in blu ray! börjar bli trött på deras ignorans nu!

jag är inte nöjd med denna press skulle vart lite mer nytt, allt ser likadant ut ungefär.

Jag instämmer där, införskaffade mig en iPhone förra veckan och jag ångrar det inte. Det som är lockande med den nya är isåfall att den är snabbare, att den har kompass är verkligen inget jag skulle använda ändå, ett annat exempel är Voice Control. Så man kan känna sig lugn:)

Det va detta jag läste men visste inte hur det menade?
MacBook 13" byter namn till MacBook Pro!
Börjar på $1.199 vilket är billigare än det som kallades MacBook tidigare.
Har bakgrundsbelyst keyboard som standard och numera även FW800.

trodde först det menade alla men det menar väl som du sa det nya modellerna?

Ursprungligen av Galaxy:

Det va detta jag läste men visste inte hur det menade?
MacBook 13" byter namn till MacBook Pro!
Börjar på $1.199 vilket är billigare än det som kallades MacBook tidigare.
Har bakgrundsbelyst keyboard som standard och numera även FW800.

Vad som menas är att den vita förblir MacBook. Samtidigt släpps nya unibodymodeller som alla heter MacBook Pro. Det blir alltså precis som när vi hade iBook och PowerBook. Helt rätt i mina ögon.

Ursprungligen av Esa:

men herregud, nej ingen uppdatering för mig, jag ville se ny design, och var i hela friden tog den matta baksidan vägen?! herregud! nej nej de är inte värt att uppdatera för en telefon som ser exakt likadan ut, ny design skulle de vart, större skärm (mindre plast runt) , tunnare , lättare, och mindre plast... bra med batteritiden dock

Varför ändra ett vinnande koncept? Det var väl viktigare att insidan blev ny än utsidan?

Det som lockar mig mest med nya iPhone är 32 GB, videoinspelning, snabbare 3G och faktiskt en så fjuttig sak som att hörlurarna med volymkontroll passar till denna modell.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 21:42
Ursprungligen av Capeman:

Det som lockar mig mest med nya iPhone är 32 GB, videoinspelning, snabbare 3G och faktiskt en så fjuttig sak som att hörlurarna med volymkontroll passar till denna modell.

Jo en sådan liten sak som videoinspelning är positivt för många, på min gamla Sony Ericsson w890 spelade jag in kanske 5st videoklipp så jag och många andra struntar nog i den funktionen:) Finns ju faktiskt videorecorder att ladda ner om man jailbreakat sin telefon:) Volymkontrollen känns däremot lite mer lockande:D lite jobbigt att ta upp telefonen ur fickan varje gång man vill öka/sänka volymen.

Ursprungligen av Trino:

Jo en sådan liten sak som videoinspelning är positivt för många, på min gamla Sony Ericsson w890 spelade jag in kanske 5st videoklipp så jag och många andra struntar nog i den funktionen:) Finns ju faktiskt videorecorder att ladda ner om man jailbreakat sin telefon:) Volymkontrollen känns däremot lite mer lockande:D lite jobbigt att ta upp telefonen ur fickan varje gång man vill öka/sänka volymen.

Faktum är att fram till nyligen har jag inte heller saknat videoinspelningen. Men jag kan tänka mig att redigeringsfunktionerna är någorlunda smarta, och YouTubemöjligheterna gör mig också lite nyfiken. Enligt AppleInsider såg kvaliteten på videoinspelningen ganska bra ut.

Bevaka tråden