Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guideskruvar till Power Mac G5

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska byta ut hårddiskar i några Power Mac G5 och har såklart stött på patrull. Hårddiskarna "fästs" i datorn med fyra skruvar som man skrivar i hårddisken för att guida den på plats med hjälp av några skenor som finns där. Dessa fyra skruvar finns inte längre att få tag på från Apple (ringde idag och kollade).

Jag kan såklart ta av skruvarna på de gamla hårddiskarna, men helst skulle jag vilja ha både den gamla och den nya disken inne i datorn samtidigt för att kunna migrera över informationen enklast.

Någon som har stött på samma problem och löst det med att använda någon annan skruv? Skulle behöva veta om det är möjligt att åstadkomma.

Några idéer?

Man ska inte utföra underhållsarbete på datorer när man är stressad. Skruvarna sitter redan i datorn, direkt till vänster om platsen för hårddiskarna.

På svenska heter skruvarna "styrskruvar" och instruktioner för att stoppa in en disk finns här: http://manuals.info.apple.com/sv_SE/073-0851.pdf

Tyvärr fanns inte instruktionerna för var skruvarna är i den PDF:en, men men. Nu vet nästa person som söker på det här iaf.

1
Bevaka tråden