• Medlem
  • Botkyrka
  • 2009-05-27 22:59

Kan tänka mig att denna fråga cirkulerat en hel del men vill dra upp den igen, dels för att spegla mina personliga behov samt att reflektera över hur nya versionen med nvidia grafik hanterar belastningen.

Jag har idag 15" MBP på 2.16 ghz core 2 duo 4gb ram. Inga problem med denna maskin, den tickar på bra, men skulle vara bra med en klarare bättre skärm som inte är lika grynig, samt något som är lättare att bära med sig för att jobba utanför hemmet ibland.

Vad tänkte jag tortera airen med? Det vanliga, itunes, spotify, mail, safari, men även kunna skissa webb i photoshop samt eventuellt en aning illustrator.

Hur kommer jag uppleva 1.8 ghz maskinen, rimligt speedy eller bör jag vara lite oroad?
Jag använder dessutom 20" cinema hemma, hur hanterar grafikkortet på nya air extern skärm på 1680x1050 pixlar? Tappar den andan eller tickar det på fint?

En detalj jag inte fått någon klarhet i: Fungerar det likadant som på alla andra nuvarnde macbooks att det går att stänga ner locket och använda som "stationär dator" med extern skärm eller har de gjort undantag för air?

-

Jag skulle vara mindre tveksam om det iaf gick att ha 4 gb ram, samt om de kunde ta bort musknappen och ersätta med en klickbar glas-trackpad som de andra nuvarande maskinerna, men detta kanske är en uppdatering vi kan förvänta oss? Men när?