Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få bort reklam på hemsidan

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-18 07:59

Har tänkt att registrera en webbadress (gratis sådan). Men alla är med reklam!
Någon som vet hur man får bort dessa? Eller finns det någon adress som är gratis och utan reklam?

/D

testa home.no det var gratis och reklamfritt för några månader sedan.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-18 10:47

Inga fler alternativ?
Vill inte ha:
home.no/mittnamn

/D

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-07-18 11:03

Danielo, jag är fullt medveten om att mitt svar inte kommer att hjälpa dig i ditt letande men...

..du kanske skall fundera lite över vilka krav du har? Ingen avgift, ingen reklam, vad skall då den som har webservern leva på? Jag föreslår att du tar en titt på webhotellsguiden som Datormagazin, jag tror nog det finns många billiga webhotell idag. Visserligen inte gratis, men utan reklam och säkert med en domänadress som känns mer lockande.

Med det sagt: lycka till!

Sen är väl en vanlig betald domän inte speciellt dyr heller? ca 300 pix för 3 år.. godaddy.com tar drygt 70kr/år.. Inget rån om jag får säga de..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-18 12:36

Om man har en sida på passagen, så kan man skriva in /index.html i slutet av adressen när man går in där och då läggs reklamen inte till.

Så lösningen är väl att startsidan på hemsidan vidarebefodrar besökaren till /index.html.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-18 12:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Hagert
testa home.no det var gratis och reklamfritt för några månader sedan.

Home.no försökte jag använda för ett tag sen, men jag kommer inte på något sätt åt ftp.home.no, eller vad det nu var! Dessutom så är deras hemsida jäteseg.

Håller med Kedhron. Att erbjuda gratis webbutrymme är en affärsidé som bygger på att man tar in intäkter på något annat, tex annonser. Det ena utan det andra är ekonomiskt vansinne, men trots det förekommer det. Men räkna inte med att en sådan webbsida kan ligga där speciellt länge för en affärsverksamhet utan intäkter har små möjligheter att överleva.

Men om jag var på jag efter ett sådant företag, så skulle jag leta på Yahoo, här >>. Det finns ett par stycken i listan som skriver "No ads".

/Ola

Citat:

Skrevs ursprungligen av Danielo
Har tänkt att registrera en webbadress (gratis sådan). Men alla är med reklam!
Någon som vet hur man får bort dessa? Eller finns det någon adress som är gratis och utan reklam?

/D

Det är inte min mening att vara tyken mot dig men varför är du inte med och betalar för att andra ska kunna nå dina sidor... personligen tycker jag att det bara finns två vägar att gå. Antingen betalar man eller slutar snylta från andra som i sin tur tvingas stå för kostnaderna.

Olle

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-28 12:06

Inte meningen att snylta men jag vill börja med att ha en hemsida där endast min CV ska vara med dock gärna utan reklam samt med en kort domän.

Syftet är att ha ute min CV en kort period och vill inte betala i för ett år eller två. (webbplats och domän).

/D

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 12:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Danielo
Inte meningen att snylta men jag vill börja med att ha en hemsida där endast min CV ska vara med dock gärna utan reklam samt med en kort domän.

Syftet är att ha ute min CV en kort period och vill inte betala i för ett år eller två. (webbplats och domän).

/D

Ha den på din egen burk då och dela ut din ip-adress istället
Så länge du lämnar burken på så komms den ju åt - och utan reklam om du inte beslutar dig att snylta på digsjälv

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-07-28 13:41

Mitt förslag är b-one:

b-one

12 kr i månaden, 100 mb, fri trafik och inget tjafs...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-28 14:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tjalfe
Mitt förslag är b-one:

b-one

12 kr i månaden, 100 mb, fri trafik och inget tjafs...

Tack!
Ett billigt utrymme perfekt!
Nu fattas en kort domän bara....

/D

  • Medlem
  • Haninge
  • 2003-07-28 15:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Danielo
Tack!
Ett billigt utrymme perfekt!
Nu fattas en kort domän bara....

/D

Mitt förslag till ditt ändamål:

danielo.se

Den är fortfarende ledig...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-28 15:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tjalfe
Mitt förslag till ditt ändamål:

danielo.se

Den är fortfarende ledig...

Tack!
Men att registrera en .se domän för att lägga ut sin CV under en kort tid är nog lite för mycket pengar för mig.

/D

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-07-28 16:57

Använd följande script för att slippa reklamen på passagen

<meta http-equiv=refresh content="1;URL=index2.html">

<script language="JavaScript">

if (self.parent.frames.length != 0)
self.parent.location="index.html";

</script>

1
Bevaka tråden