Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes går ej att stänga

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Min itunes går inte att stäng, så fot jag stänger de så startar de om precis hela tiden.
Sjukt irriterande och väldigt omac!!

Provat starta om maskinen?
Börja med att logga ut och logga in igen?
Funkar inte det, välj "Starta om".

Om du då utan att göra ngt annat startar iTunes och stänger av det, fortsätter det då?

Du kan prova slänga iTunes plist-fil ( När iTunes INTE är igång)

~/Bibliotek/Preferences/com.apple.iTunes.plist

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-05-27 14:44

Om du har några iTunesrelaterade Widgets eller plugins kan du prova avinstallera/avaktivera dessa.

Tack för era svar!

Jo jag har provat starta om och även kollat om det var något fel på själva itunes.plist filen men den såg helt korrekt ut.Skulle inte va kul att sortera om hela mitt bibliotek då de ligger på nätverksdisk och tar minst ett dygn att lägga till igen. Så de skulle va sista sista utväg. och att slänga den filen när itunes inte är igång skulle i praktiken vara helt omöjligt i detta läge

även kollat om jag har några program som skulle ligga och starta de. Har ett som heter awaken men avinstallera de, startat om men inga framsteg.

Har provat:
- att installera om itunes
- göra uppdatering på osx
- sett över alla apps som använder itunes på något vis.
- rensat itunes och fått ordning i katalogen.
- plus starta om och fixa med alla andra smarta diskverktyg

Min idé var att kasta plist-filen.
Då skapar iTunes en ny nästa gång det startas.

Du kanske tappar ngn inställning i iTunes - du får kolla över dem för säkerhets skull.
Du bli inte av med ngn musik.

Hittade detta genom sökning http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6207038& , vet inte om det hjälper men det är alltid nåt.

1
Bevaka tråden