Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker ett program som Bluephoneelite, fast till PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-26 13:56

Hej!
Jag har ett litet problem som jag söker en enkel och smidig lösning på.
Sitter på ett ställe där jag har fruktansvärt dålig täckning av och till(Inget gnäll om operatörer snälla jag har telia ). Jag kan lägga telefonen på ett ställe närmare taket och får då perfekt täckning.

Jag söker alltså ett program som gör att jag kan slå numret i datorn, datorn i sin tur ringer upp via mobiltelefonen och mobiltelefonen skickar samtalet vidare till en BT-Handsfree.

Jag har alltid kört Mac annars och där finns det ett program som heter Bluephoneelite som sköter detta utmärkt. Jag letar alltså efter något liknande.
http://mirasoftware.com/BPE2/

Har en Nokia E66 och en hpburk som kör vista business med inbyggd blåtand.

Jag kanske är och letar på ett galet ställe. Men jag hittar inget liknande inom Wintendovärlden och eftersom någon här kanske använder programmet och som jag tvingas använda ett annat operativ ibland så kanske vi kan pricka rätt ändå ;). Vore tacksam för alla råd jag kan få iaf.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-26 14:00

Detta är inget Windows+forum, men det verkar ju som du är ute efter Nokia PC Suite.

  • Medlem
  • 2009-05-26 14:04
Ursprungligen av jahve:

Detta är inget Windows+forum, men det verkar ju som du är ute efter Nokia PC Suite.

Jag vet det som sagt att det inte är ett Windowsforum, men jag hoppades på hjälp ändå då förmodligen fler än jag måste använda olika operativ.

Nokia PC suite och E66 funkar inte ihop på det viset. Kan skicka SMS men inte ringa.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-26 14:13

Enligt en snabb koll verkar det som att en E66:a och min N78 stödjer de flesta funktioner i PC Suite. Och jag kan minsann ringa.

Klicka på Kontakter. Då hoppar du över till Nokia Communication Centre.
Där kan jag högerklicka på ett namn i adressboken och välja Samtal.

  • Medlem
  • 2009-05-26 14:14
Ursprungligen av jahve:

Enligt en snabb koll verkar det som att en E66:a och min N78 stödjer de flesta funktioner i PC Suite. Och jag kan minsann ringa.

Klicka på Kontakter. Då hoppar du över till Nokia Communication Centre.
Där kan jag högerklicka på ett namn i adressboken och välja Samtal.

Det kan inte jag av någon anledning. Sen så behöver jag kunna ringa folk jag inte har i min adressbok också..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-26 14:26

Ser i hjälpfilen att uppringningsfunktionen kan variera från modell till modell. Där ser man.

Som tidigare nämnts så är frågan lite felplacerad, eftersom det här är ett Mac-forum.

Så jag har flyttat tråden till underforumet "Windows på Mac", där den passar lite bättre.

/Mod

1
Bevaka tråden