Underligt Macbook-erbjudande på OnOff

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-05-24 03:05

Tjena! Såg nyss att OnOff hade rea på Macbook Uniboy 2,0ghz modellen (10 490:-), men i infon står det att den har DDR2 minne osv. Är detta en gammal modell av något slag, eller har dom bara skrivit fel?

Länk: http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/62567?opendocument&markID=20-60-10
Tack på förhand!

Den har även mini DVI istället för Displayport.

Ännu en anledning att undvika de stora elektronikkedjorna. Dom har ingen koll.

Det kan nog vara den senaste modellen, men dom har använt en gammal annons och inte ändrat alla fakta. Grafikkortet är ju det som sitter i nya macbook. Ring dom och kolla, priset är ju bra. Leveranstid på ca 14 dagar dock.

Jag skulle ringa innan jag beställer. Det är konstigt för Unibody ska ha DDR3 minne. Samtidigt har den vita/plast macbook bara 120 GB hårddisk.

Men alla macbooks har Nvidia 9400M kortet nuförtiden. Och med tanke på det låga priset (1500 kr lägre än Apple Store) så är det klokt att ringa. Det som talar mest för att det är en unibody är serienr. Om man googlar på den så får man bara unibody träffar.

Även om man ringer så är det ingen garanti. Jag fått höra helt påhittade (och oriktiga) påståenden av försäljare från sådana här elektronikkedjor.

Förvänta dig inte att du kan lita på ngn info kring maskinen öht från säljarens sida.
De är ofta väldigt dåligt pålästa.

Du får ta reda på ALLT själv.

Sedan kan du ju gå in om du vill och peka och säga "en sån tack". Betala i kassan och vara nöjd.

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-24 11:09
Ursprungligen av Goflorp:

Sedan kan du ju gå in om du vill och peka och säga "en sån tack". Betala i kassan och vara nöjd.

Det är mitt favoritsätt att handla grejor som kostar mycket pengar. Det är så skönt när man har kollat upp alla siffror och kan kliva rakt in i butiken. "Hej, har ni hangarfartyg? Då tar jag en sån, tack. Kan ni slå in den?"

Ursprungligen av lufra:

Det är mitt favoritsätt att handla grejor som kostar mycket pengar. Det är så skönt när man har kollat upp alla siffror och kan kliva rakt in i butiken. "Hej, har ni hangarfartyg? Då tar jag en sån, tack. Kan ni slå in den?"

Hello howard, my next door neighbor; Get your fucking jumbojet out of MY airport....

(AC/DC)

Jo, vet man exakt vad man skall ha kan man ofta göra en rätt bra affär med.
Köpte en blixt på Mediamarkt, prutade av ett antal sköna hundralappar genom att ha iPhonen i fickan och visade dem Prisjakt.nu . MediaMarkt lovar ju vara billigast....

Har du den? 4900:- ?! Va? Jaha, du de tar 4200 nere på Scandinavian Photo - jag behöver 10min körning dit... Jaha, 4000 sa du? OK jag tar den då...

Ursprungligen av Goflorp:

Jo, vet man exakt vad man skall ha kan man ofta göra en rätt bra affär med.
Köpte en blixt på Mediamarkt, prutade av ett antal sköna hundralappar genom att ha iPhonen i fickan och visade dem Prisjakt.nu . MediaMarkt lovar ju vara billigast....

Har du den? 4900:- ?! Va? Jaha, du de tar 4200 nere på Scandinavian Photo - jag behöver 10min körning dit... Jaha, 4000 sa du? OK jag tar den då...

Som i Teliareklamen m a o...

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-05-24 11:42

Haha, helt rätt!

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-05-24 12:58

Erbjudandet gäller tyvärr bara vid onlineköp
Men jag skickade iväg ett mail och frågade, så jag får väl förhoppningsvis svar imorgon

om varan inte stämmer överens med beskrivningen så har man väl rätt att få pengarna tillbaka?

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-05-26 01:31

Nu har de ändrat på sidan och skrivit in "ddr3" som minne och inget annat, men nu vet jag att det är rätt dator iallafall

Fast det finns en väsentlig skillnad mellan mig och Gunnar, det kan jag lova.
Den mannen är ju ett unikum.

1
Bevaka tråden