vad innehåller "Cube installation kit" ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-17 13:59

köpte för någon vecka sedan 1,2 ghz uppgraderingen från sonnet, begagnat...

nu har jag monterat den i in cube och kör en gammal IIfx fläkt (från en trasig maskin såklart).....det var 3 veckors väntetid på installationskittet för cube så jag orkade inte vänta....

jag har monterat prosessorn med "termisk pasta" mot cubens orginalkylfläns, och det passade bra, men är det något viktigt i installationskittet jag måste ha för att inte riskera något?

det sitter även en 2stiftskontakt (hane) på prosessorkortet som jag inte kopplat in, det fanns ingen sån på orginal 450mhz-kortet.

Vad jag förstått så är det som ingår en fläkt och en utförlig installantionsanvisning. Inget mer. Men det kan jag inte svära på. Kolla in denna sidan:

http://www.sonnettech.com/product/encore_stg4.html

Jag kommer inte in där på jobbet så jag kan inte kolla åt dig.

Macoteket.se har för övrigt installationskitet hemma för omedelbara leverans. 344kr kostar det. Plus frakt. Känns som en värd investering istället för att Cuben smälter...

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-17 16:01

Direkt från sidan ovan:

"With the Cube Dealer Installation Kit, the Power Mac G4 Cube is supported by the Encore/ST G4 processor upgrade card. Cube kit, SGC-KIT, for 800 MHz and 1.2 GHz G4 only, includes a quiet fan, and all required hardware, tools, and instructions. Cube kit, SGC-VRM includes everything in SGC-KIT—plus a voltage regulator module to support the 1.0 GHz G4."

• Medlem
  • Slöinge
  • 2003-09-29 21:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Direkt från sidan ovan:

"With the Cube Dealer Installation Kit, the Power Mac G4 Cube is supported by the Encore/ST G4 processor upgrade card. Cube kit, SGC-KIT, for 800 MHz and 1.2 GHz G4 only, includes a quiet fan, and all required hardware, tools, and instructions. Cube kit, SGC-VRM includes everything in SGC-KIT—plus a voltage regulator module to support the 1.0 GHz G4."

"Quiet fan" i my as*, min väsnas som fasen, jag uppgraderade min cube idag och nu är den inte "tyst" längre... =(

Nån som har en lösning? byta fläkt?

1
Bevaka tråden