Har en liten fundering,
med ett snabbt grafik-kort så kan du få över 100 frames per sekund när du spelar ditt favorit shoot em up.

Men om du har en ny 24 tums LED skärm från Apple så har den en uppdateringsfrekvens på 14 millisekunder vilket betyder att i teorin skulle den kunna uppdatera en enskild pixel strax under 72 ggr per sekund.

Alltså presterar grafikkortet fler frames per sekund än din skärm klarar av att visa för ögat.

Eller om man vänder på det, om du har en quicktime film 300 pixlar hög 400 bred i 100 bilder per sekund, så kan inte din skärm spela upp den filmen heller för uppdateringen av filmen sker så mycket snabbare än vad din skärm klarar av.

Är det någon som har koll på hur många frames per sekund OS X klarar av att uppdatera bilden och skicka ut till en skärm, (oavsett märke), LCD brukar väl ha en refreshrate på runt 60 per sekund om jag inte minns fel och skulle du i så fall få fler verkliga FPS om du skaffar en skärm med 8 millisekunders refresh rate.

Så min fråga är, vad är max frames OS X klarar av och vad är max i verkligheten (inte teorin) en skärm på marknaden klarar av att visa idag utan eftersläpningar och liknande?

Nån som har koll?