Sleep/wake slutar fungera!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i ca 1-1,5 vecka haft problem med att sleep/wake knappen på min iPhone ibland inte fungerar!

Oftast får man "trycka ihop" telefonen precis under knappen när man trycker, då släcks/tänds skärmen, annars kan det hjälpa att man trycker 5-6 gånger...

Jag var nere på Telia idag, som då sa att dom skulle skicka iväg den på service/felsökning, anledningen att jag inte gjorde det idag var att dom inte hade någon lånetelefon inne.
Nu i efterhand blev jag lite orolig, vad händer om dom inte tycker att det är ett fabrikationsfel? Eftersom jag, ungefär en månad efter jag köpte den, tappade den i golvet, varpå jag har en 1cm spricka från mitten av dock-kontakten och uppåt på plasten. Tänker mest på att det ser ut som att jag mörbultat den!

What to do? Hur "små" fel byter dom ut telefonen för?

Ingen som har erfarenhet av telias reklamationer/repareringar eller!?

Har haft liknande problem, att telefonen inte riktigt reagerar. Då måste jag trycka flera gången, på både sleep/wake knappen samt home knappen. Till slut vaknar den, lite frustrerande!
Dock inte lika frustrerande som när skärmen längst ner inte vill reagera när man ska svara på ett samtal, det är omöjligt att dra slidern längst till höger! Jobbigt om det är ett viktigt samtal man inte vill missa.

Har tyvärr ingen erfarenhet av iPhone reparationer hos Telia. Jobbade där ett år, men slutade precis innan releasen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-21 19:04

Har precis samma problem...måste resetta den. Sjukt jobbigt att behöva vänta flera min på omstart när man vill skicka ett sms, ringa eller vad man nu skall göra.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-05-22 11:18

Flyttade tråden till rätt underforum.
/Mod

Det jobbiga är att det inte har hjälpt med omstart eller reset, därför antar jag att problemet är på hårdvaran...

(Tack kainen)

Mina knappar på min 1g iphone, både sänka på volymen och den där uppe har varit helt paja men har sedan kommit igång och funkat efter ett tag... Testa att tappa den en gång till kanske..

haha, underlig idé, men jag tror jag väntar med att testa det!

1
Bevaka tråden