Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audio Damage EOS - Ett nytt reverb

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Chris Randall på Audio Damage presenterade nyligen deras nästa plugg vilket visade sig vara ett reverb vid namn EOS.

Nu är det kanske lite tidigt att spekulera kring detaljer då bara GUI och ett ljudexempel har visats. Även om det mesta går att utläsa från bilden av GUI.

Men jag vet att flera här på forumet, precis som jag, är användare av Audio Damages pluggar och har ett intresse av vad som är på gång hos dessa grabbar. (I och för sig läser troligtvis alla intresserade redan deras Analog Industries-blog. Hehe)

Själv har jag sedan tidigare deras andra reverb ADverb (tidigare Reverance) och är mycket nöjd med det. Därför hoppas jag att EOS blir ett luftigt komplement och för $49 är det egentligen inte mycket att spekulera om.

Ljudexempel med inställningen Superhall hittar ni på SoundCloud: http://soundcloud.com/chris-randall/demonstration-of-eos-hall-reverb-algorithm-on-piano

Samtidigt som jag kan tipsa om hans blog Analog Industries vill jag passa på att ge länken till hans företag Audio Damage, hans skivbolag Positron och radiostation kPOSI där all musik utgiven på skivbolaget sänds. Ett trevligt sätt att få en inblick i deras katalog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 12:36

Great news - keep em coming!

Eos verkar definitivt intressant, speciellt om det är så processorsnålt som de skriver. Jag gillar också ADverb/Reverence, men det funkar inte på allt.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-05-26 18:50

jag är rätt intresserad själv...

Eos är släppt nu.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-06 17:19

testat?

Audio Damage tror ju inte på det där med demoversioner, så ordningen fick bli inköp och sedan test. Men ja, definitivt värt pengarna. Luftigt och fluffigt och ändå tillräckligt flexibelt för att funka för mer än ambientpiano, och $50 är ju inte så mycket att orda om. Rekommenderas.

Ska se om jag orkar fixa några demofiler.

Jag hör gärna några demofiler.

Något särskilt? Trummor, crods, ambientmattor, eller något annat?

Om du vill skicka över ljudfiler att få reverbifierade så går det också bra.

Bra fråga. Vad är det man vill veta, egentligen? Jag känner mig som en fullkomlig nybörjare om jag säger "lite olika inställningar på allt möjligt" så det går ju inte. Egentligen är jag nog mest intresserad av att höra det på sång. Lite lätt och snyggt på leadsång och lite blaffigare på popkörsång.

EDIT: Tycker du att det är ett bra sångreverb?

Ursprungligen av sisältää:

Bra fråga. Vad är det man vill veta, egentligen? Jag känner mig som en fullkomlig nybörjare om jag säger "lite olika inställningar på allt möjligt" så det går ju inte. Egentligen är jag nog mest intresserad av att höra det på sång. Lite lätt och snyggt på leadsång och lite blaffigare på popkörsång.

Jag satte ihop ett par blandade exempel:

808
Gitarr
Speldosa
Stråkar

Jag har tagit i ganska rejält med mängden reverb, det går att använda Eos betydligt subtilare. Alla exempel är med Eos som insert direkt på spåret och inget efter i kedjan.

Jag hade inget lämpligt sångspår att använda, ska se om jag kan leta upp något. Lätt och snyggt tycker jag dock det fixar, däremot är det inte lika tjockt som en del andra reverb.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-24 18:54

sis: kolla på 112db red line reverb med, sjukt bra... och finns demo...

Ursprungligen av enapa:

sis: kolla på 112db red line reverb med, sjukt bra... och finns demo...

Tack för tipset! Ska testa.. säkert prisvärd men lite dyr för mig. Min pluggbudget är ganska liten.

Hmmm, behöver man Adverb också om man köper EOS? Kan inte riktigt få nog av plate-reverb...

  • Medlem
  • 2009-07-11 06:33
Ursprungligen av PeterH:

Hmmm, behöver man Adverb också om man köper EOS? Kan inte riktigt få nog av plate-reverb...

Man kan aldrig ha för många Audio Damage-produkter. De ska göra en uppdated version av Ronin, vilket glädjer mig oerhört.

ADVerb var sådär tyckte jag, men jag tror EOS blir nästa inköp.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-07-22 08:30

jag ska nog köpa både adverb och eos, båda låter tillräckligt speciellt ...

Tack för ljudfilerna, FM. Jag har nu införskaffat Eos och vad superhallalgoritmen gör för mina pads räcker för att motivera kostnaden. Jag passade på att handla Fluid också, deras chorusplugg. Vad den gör för mina pads räcker för att motivera den ännu mindre kostnaden.

Musicradar har en recension med lite ljudexempel för den som vill höra mer.

Vilken är EOS? Gearslutz.com - View Single Post - Reverb Subculture
Svaren finner ni här Gearslutz.com - View Single Post - Reverb Subculture

Lite halvmeningslös jämförelse men kul att se hur EOS står sig mot tungviktarna och vilken typ av klang man föredrar. Sen om man har plånbok till ett EMT är en annan sak.

Jag gillade den dyraste bäst. Hm. Fast Eos är underbar också.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-29 13:34

köpt eos nu iaf, ett kap .... behövde mer plåtvariation

1
Bevaka tråden