Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista vs Firewire?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Debatten rasar, ingen verkar veta. Hur ligger det egentligen till? Stöder Windows Vista FireWire eller inte? Finns det någon som har personlig erfarenhet? Teorierna är många men det är hart när omöjligt att få ett konkret svar från någon som faktiskt vet.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-05-16 22:16

Vista stödjer inte _nätverk_ via Firewire. Men "vanlig" FW ska väl inte vara några problem?

Ursprungligen av Micke F:

Vista stödjer inte _nätverk_ via Firewire. Men "vanlig" FW ska väl inte vara några problem?

Det råder en hel del internetmytologi angående den här frågan. Jag har ingen aning. FW400 funkar fint med min Vistamaskin, har alltid gjort, men när man googlar blir man helt förvirrad. Viss hårdvara funkar bevisligen, andra påstås funka med speciella drivers, andra verkar krångla. Jag har också fått intrycket att FW nätverk är problematiskt, men vem använder det?

Så jag vill jättegärna höra något från någon som i verkligheten testat att använda typ hårddiskar eller ljudkort i FW800 under Vista.

Ursprungligen av Micke F:

Vista stödjer inte _nätverk_ via Firewire. Men "vanlig" FW ska väl inte vara några problem?

Inte meningen att dissa ditt inlägg, btw.

1
Bevaka tråden