Batteriproblem, Macbook fr. 2006.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett märkligt batteriproblem med min Macbook. För några dagar sedan fick jag lätt över tre timmars användning ur batteriet. Nu dör datorn så fort man drar ur strömkabeln. Enligt batteriindikatorn på själva batteriet är det fulladdat och batteribaren i menyn meddelar att batteriet är laddat.

Någon som har upplevt något liknande? Garantin är över, men är det lönt att ringa Apple iaf?

Maskinen har hållt genomgående ganska låg kvalitet för att vara en Apple-produkt. Chassit har spruckit på två ställen (klassikern, nedre högra kanten) samt vid skärmen. Mag-safen har smält en gång (jag fick en ny).

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-05-16 00:44

Tror nog att dom skulle skratta åt dig om du försökte reklamera ett 3 år gammalt batteri.
Det är inte onormalt att ett batteri säckar ihop efter 3 års användande för livslängden på batteriet beror helt på hur du skött det.
Jag har en gammal pc laptop och det batteriet är lite mer än 4 år nu och från början fick jag ur ca 4h men nu räcker det inte ens en timme.
Så du får fundera på om det är värt att slänga ut pengarna på ett nytt

Har bra värde för batteriet i System Profiler. Låg cycle count (108) och okej Full Charge Capacity (3799), så det är inte slitage och användning som orsakat det här. Fick som sagt över tre timmar ur batteriet dagen före problemet uppstod. Snackade Apples support igår, men de kunde (såklart) inte göra mycket.

1
Bevaka tråden