Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfråga inom garageband

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Jag antar att Garageband fixar detta men annars får ni säga till..

Jag har två eller fler låtar som jag vill klippa ur olika parter ur och sedan sätta ihop till en en låt (en ljudfil)
Mellan låtarna ska jag sätta in ljud, typ som att en skiva repas och så börjar den andra låten..

Verkar som mitt garageband.app är borta eller var det bara en trail jag hade? Macbook är en månad gammal typ.

Nej, det är inte bara en trial du får med. Den skall finnas under "Program". Har du lyckats ta bort programmet får du väl ominstallera det från en av skivorna du fick med datorn.

Jag nu installerat Garageband !:)

Hur ska jag göra nu?
Skall alltså klippa ur partier i låtar, klistra ihop dom, och ha ljudeffekt emellan låtarna. Typ ska låta som en repad skiva.

Någon?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2009-06-04 22:13

Jag jobbar på en hemsida inom iLife men den är långt ifrån klar men jag ska svara på din fråga här istället.
Importera ljudfilen i samma dokument som den nya.
Markera ljudfinen och sätt ut markören (det långa röda strecket) där du vill klippa första delen. Sedan tar du REDIGERA>DELA (CMD+T). Sedan gör du samma sak i andra änden av din ljudfil. Sen bara drar du den där du vill ha den i det nya spåret.
Lycka till! Har du fler frågor så kan du kontakta mig via tobbe1995@gmail.com (mail+msn)

1
Bevaka tråden