Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS: Hur se filnamn i helskärmsläge?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-11 21:52

Var eller hur ser man vad filen man jobbar med heter när man jobbar i helskärmsläge i Photoshop CS3?

Exposé funkar ju iofs.

  • Medlem
  • 2009-05-12 09:16

Jag använder inte Exposé och vill helst slippa det. Kan man inte se det i PS?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-05-12 10:24

Gå in i menyraden, klicka håll ned på fönster - längst ned ser du namnen på alla öppna bilder, den aktuella bilden du ser är förbockad.
//anders

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-05-12 12:24
Ursprungligen av Baron:

Jag använder inte Exposé och vill helst slippa det. Kan man inte se det i PS?

Öh va? Spaces kan jag förstå om man inte använder, men Exposé? Varför vill man inte använda denna funktion? Nu blev jag fascinerad.

Exposé snabbar upp mitt arbete rejält och jag upplever det som att det skulle bli väldigt jobbigt om den funktionen försvann. Nu har jag en logitech-mus med en massa knappar och har lagt in exposé-funktionen på dem. Har man inte det och har bara F10-F12 att förlita sig på kan jag tänka mig att det blir jobbigare att använda funktionen eller ännu värre om man sitter med en tryckkänslig Apple Mighty Mouse. Men annars? Finns det fler argument för att vägra Exposé? Förlåt för trådurspårningen... jag blev bara så himla nyfiken.

  • Medlem
  • 2009-05-12 20:46
Ursprungligen av Spooky:

Öh va? Spaces kan jag förstå om man inte använder, men Exposé? Varför vill man inte använda denna funktion? Nu blev jag fascinerad.

Exposé snabbar upp mitt arbete rejält och jag upplever det som att det skulle bli väldigt jobbigt om den funktionen försvann. Nu har jag en logitech-mus med en massa knappar och har lagt in exposé-funktionen på dem. Har man inte det och har bara F10-F12 att förlita sig på kan jag tänka mig att det blir jobbigare att använda funktionen eller ännu värre om man sitter med en tryckkänslig Apple Mighty Mouse. Men annars? Finns det fler argument för att vägra Exposé? Förlåt för trådurspårningen... jag blev bara så himla nyfiken.

Som det beter sig tycker jag att det stör mer än det bidrar med. Jag har sällar så mpnga dokument öppna i samma program att jag inte kan ha ett ungefärligt begrepp om det i minnet.
Växla mellan program görjag med cmd+tab, växla mellan fönster med cmd+< eller Witch.
Exposés uppritining av fönstren går inte att förutse, och det gör att jag måste skanna av vad jag ser varje gång jag använder det. Att växla fönster eller program är lättare eftersom det då är digitalt, det finns bara två lägen: rätt eller fel fönster/program, stanna eller bläddra vidare. Det kräver ingen analys av hela skärmen.

  • Medlem
  • 2009-05-12 11:29

Okej tack, det borde jag ha listat ut själv. Synd att det inte syns tydligare...

Ursprungligen av Baron:

Okej tack, det borde jag ha listat ut själv. Synd att det inte syns tydligare...

Helskärmsläge är ju just... helskärmsläge där allt onödigt inte skall synas!

1
Bevaka tråden