Köpa MacBook nu eller efter WWDC?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska man köpa macbook nu eller vänta tills efter WWDC och hoppas på att dom släpper en ny... Förhoppningsvis får man ju nya snow leopard då med?!

// V

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-11 18:39

Jag tror inte att de släpper en ny macbook när de nyligen släppt en, eller?

Ursprungligen av marQz:

...när de nyligen släppt en...

Det beror ju på vad man menar med nyligen. Den kom i Oktober, dvs för 7 månader sedan.

Enligt MacRumors Buyer's Guide, så är genomsnittet 195 dagar mellan generationerna, och nu har det gått 209 dagar.

Så det börjar bli dags.

Ursprungligen av marQz:

Jag tror inte att de släpper en ny macbook när de nyligen släppt en, eller?

Men det gjorde dom - vilka rackare!

Tyvärr släppte dom en ny MacBook Pro 17" och jag har ju precis fått min

• Avstängd
  • International user
  • 2009-05-11 18:52

Kolla vad MacRumours tycker: http://buyersguide.macrumors.com/

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-11 20:51

Om du behöver en ny dator nu så köp en nu, om du kan vänta så vänta och se, kanske kommer något roligare då, eller så gör det inte det, samma visa som alltid med Apple, ingen idé att försöka gissa sig fram till när bästa tiden är, bättre då att kolla på sitt eget behov.

Jo har vart inne o kikat på buyers guide endel o det e ju just det där 205 dagarna... jag tror ju själv att om det nu kommer en uppdatering så lär det ju inte vara någon stor sådan utan kanske ett inbyggt 3g modem o lite större hårdiskar bättre batteri tid... Sen är det ju det nya leopard snow som lockar endel också överlever utan en macbook en månad till så det blir nog att vänta

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2009-05-26 22:40

Funderar också på att vänta en månad med att köpa en macbook, frågan är ju bara om priset kommer att stiga efter uppdateringen..:p

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-05 12:39

Har lite funderingar ang macbook alu.

Funderar på att lägga en beställning om ca 2 veckor och undrar om det viskas något om uppgraderade macbook alu's under key note'n? det var ju ett tag sen man uppgraderade hårdvaran om jag förstått rätt och om inte nu, är det troligt att det kommer en uppgradering under sommaren?

Jag är/kommer att bli en switcher så jag ser fram emot mitt nya inköp och hoppas att ni mer insatta där ute kan hjälpa mig med mina funderingar...

Senast redigerat 2009-06-08 16:34

funderar själv på att skaffa en macbook nu, priset gick ju precis upp 1000kr till 10500 för den vita, har dock fått tag i en från precis innan uppgraderingen hos lokala macstore, för 9500, skall man köpa den eller skall man hålla sig till efter sommaren... måste bestämma mig senast lördag om jag vill ha den...
har inget direkt behov just nu, dock tråkigt att betala 1000kr för knappt upptaterad dator... är ju mer om det kommer ännu mer uppdatering i sommar...
/andreas.

• Medlem
  • Överallt
  • 2009-06-05 14:38
Ursprungligen av kaptenkirk:

måste bestämma mig senast lördag om jag vill ha den...
har inget direkt behov just nu

Varför köpa något du inte har behov av?

sålde precis min PC, och tänkte byta till en macbook, hade väl tänkt köpa efter sommaren dock, men eftersom det känns onödigt att vänta tills dess och köpa för 1000kr dyrare och knappt uppdaterad så funderar jag på att köpa nu istället. Är dock osäker på om det nu då händer mer under sommaren än vad som redan hänt...

• Medlem
  • International user
  • 2009-06-05 15:09
Ursprungligen av kaptenkirk:

sålde precis min PC, och tänkte byta till en macbook, hade väl tänkt köpa efter sommaren dock, men eftersom det känns onödigt att vänta tills dess och köpa för 1000kr dyrare och knappt uppdaterad så funderar jag på att köpa nu istället. Är dock osäker på om det nu då händer mer under sommaren än vad som redan hänt...

Vänta tills WWDC i alla fall. Det kan kanske bli en små uppdatering då.

//Rob

den är nu i veckan va? ja kanske skulle vänta tills dess och se om det är några planer på gång...
tack för snabba svar iafl.

/andreas.

Det har inte viskats om nya MacBooks under keynoten, däremot bör det nog ändå komma snart, eftersom den vita MacBooken i princip är snabbare än unibodyn och så lär det inte få vara länge till.

Senast redigerat 2009-06-08 16:28

Har flyttat hit 2 inlägg (#8 och #14) från en annan tråd. De passar bättre här.

Den ena delfrågan i inlägg #8 har flyttats till en egen tråd.
http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/265610-gar-det-att-byta-interna-harddisken-mot-ssd.html

/Mod

Jag tror att det kommer en lite uppdatering av macbookarna i samband med att appstore stängs ner inför nya iphone eller vad det nu blir. Detta eftersom att apple nu har låtit köpare välja upp till 500 gb hårddisk på den vita uppdaterade macbooken men låtit alla de andra MB och MBP ha 320 gb som största hårddisk sen den vita MB:en uppdaterades.

1
Bevaka tråden