Att bygga en serietabell

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en skolprojekt (websporten) som är i full fart sedan 10 dagar tillbaka. En mkt avsaknad funktion på sidan är att kunna koppla in uppdaterade serietabeller. Någon som har någon erfarenhet av detta, eller om man rent utav kan koppla in en rss?

Mvh

Om du använder tex Joomla (ett Open source CMS) som grund för din webbsite, så kan du sedan installera en massa olika extensions (tillägg) till din webbsite som ger den nya funktioner. En sådan funktion är just sportresultat och sådana saker.

Botanisera i denna kategori i extensions.joomla.org som är en webbsite som innehåller beskrivningar, betyg och recensioner av nästan alla tillägg som finns till Joomla:

http://extensions.joomla.org/extensions/sports-&-games/sports-scores

Jo, Joomla har RSS automatiskt, och förmodligen så kan flera även de plugins som hanterar sport innehålla detta också.

Livar upp denna tråd igen. Börjar med att tacka, om än något försent.

Sidan jobbar Wordpress - och visst finns det en hel del plugins och widgets till de större ligorna. Men om man t.ex. vill ha Allsvenskan / Elitserien / Hockeyallsvenskan / Bandy - då är jag rätt kluven.

Här brister mina kunskaper om jag ska vara ärlig. Man vill ju inte gärna nämna iFrame såhär 2010, men eftersom det finns flertalet siter som presenterar serietabeller så undrar man ju hur jag kan fixa detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-25 22:12

Finns nåt som heter live24 tror jag - kommer inte exakt ihåg, men som med xml tar in i princip all större sport, svenskt och internationellt.

Det var svårgooglat må jag säga, men tack för tipset. Om du hittar URL till live24 vore jag evigt tacksam.

1
Bevaka tråden