Apple och Service. Ska man elda upp allt man äger?

Tråden skapades och har fått 243 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-05-11 12:37

Skickade detta mejlet till Apple idag efter att min dator gått sönder för 3:e gången.
Måste få ur mig mina aggressioner. Lite konstigt skrivet.. Vad ska man göra?
Är så trött på att Apple just nu så det finns inte..

Citat:

Hej.

Jag ringde supporten idag för andra gången denna veckan. Första gången ringde jag angående min DVD-läsare som gått sönder. ca. 1 månad efter att jag fått
min dator lagad för andra gången(grafikkortsfelet). Jag var aningen besviken och sur eftersom jag behöver min dator, jag studerar, min flickvän studerar.

Jag fick höra att det är möjligt att byta ut datorn om det visar sig att rengöringsskiva inte löser problemet. Jag provade allt han sa, inget fungerade.

Så jag ringde idag igen. Nu var det inte lika positivt längre med att få hela datorn utbytt. Jag får åka 20 mil igen till Göteborg tur och retur och lämna in datorn. Under två år har jag åkt 87 mil inräknat denna gången med mina appleprodukter.

Det hemska är att när jag pratade med eran supportperson så insåg jag att jag börjat hitta egna lösningar till problem som inte ska finnas. Jag skulle kolla upp mina serienummer och dylikt. Jag kan t ex. inte ta ur nätadaptern till min Macbook Pro när jag har extern skärm inkopplad till den, för du dör den direkt, så nu har jag alltid med adaptern med mig. Jag har också insett att datorn ibland inte vill ladda sig, då är det bara att dra ur och sätta i adaptern några gånger tills den lyser rött. Det var precis vad som hände mitt under samtalet.

Det slog mig att 17 500kr är rätt många anledningar till att det inte ska vara såhär.

Jag har ändå lagt 43 950 kr på appleprodukter de senaste två åren. På två år har mina appleprodukter totalt varit inne på service minst 2.5 månader.