Apple Store i Brisbane, kan man hoppas på en för Stockholm snart?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har Brisbane fått sin Apple Store. Man undrar om det kommer en till Stockholm snart. Brisbane har ungefär lika stor befolkning som stor-Stockholm. Nu är det säkert mycket fler aspekter som tas i beaktande när det bestäms om Stockholm skall få en Apple Store än bara befolkningsmängden, men.... man kan ju alltid hoppas.

http://www.brisbanetimes.com.au/qld-news/gold-coast-gets-first-bite-at-apple-store-20090509-ayjl.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-10 16:53

Jag tror inte att svenska Apple skulle få så bra relationer till alla Apple Centers i Stockholm om dom började smälla upp egna butiker.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-28 02:16
Ursprungligen av darwin:

Jag tror inte att svenska Apple skulle få så bra relationer till alla Apple Centers i Stockholm om dom började smälla upp egna butiker.

Erh. Det har funnits Apple Center i i princip alla städer Apple har öppnat i. Tror inte Apple bryr sig så mycket på just den punkten. Det lustiga är att här i Manchester finns det flera återförsäljare bara någon minut från den riktiga Apple Store'n och de verkar klara sig alldeles utmärkt ändå.

Ursprungligen av shandar:

Erh. Det har funnits Apple Center i i princip alla städer Apple har öppnat i. Tror inte Apple bryr sig så mycket på just den punkten. Det lustiga är att här i Manchester finns det flera återförsäljare bara någon minut från den riktiga Apple Store'n och de verkar klara sig alldeles utmärkt ändå.

Lite skämtsamt skulle jag tro att Apples koncept med Genius Bar faller då dessa personer ofta är bra långt från genier. Därför går många nog lika väl till vanliga service center och återförsäljare.

Ursprungligen av bjelkeman:

...fler aspekter som tas i beaktande när det bestäms om Stockholm skall få en Apple Store än bara befolkningsmängden

Befolkningsmängd är nog inget argument alls i sammanhanget. Det finns många städer som är mycket mindre än Stockholm, men som ändå har en Apple Store.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-11 00:22

När känner man att sthlm e viktig på världskartan?
-- känns ju mer som om det e en sommarstad för utflykter med båt ut i skärgården för att komma i från skiten

skänt och sido -- men behövs det hela
-- saknar vi nåt här för att ytterliggare försöka klappa oss på bröstet och försöka visa att vi e så duktiga? (för ointresserade åhörare) jag har börjat trötta på hela skiten här i huvudstaden egentligen .. bättre att öppna en butik på bornholm'en

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2009-05-28 17:30

Ingen vågar väl sig in på Arndale ändå, man vet ju inte om al-Quadia tänker göra en IRA-repris

1
Bevaka tråden