Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox hänger sig under uppstart

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-09 22:06

Har problem med att Firefox hänger sig under uppstart :S
Har provat alla möjliga varianter av versioner på Firefox med utan resultat.

Är det så att man kan radera allt som har med programmet att göra på något annat sätt än att avinstallera det?

Jag har inte några som helst plugin eller så til Firefox så det känns ju som att det blivit något fel som inte går bort med en avinstallation.

Help :/

  • Medlem
  • 2009-05-09 23:28

Testa att lyfta ut HD/Users/~/Library/Preferences/org.mozilla.firefox.plist till tex skrivbordet och starta FF. Avinstallation brukar sällan leda till något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-10 00:15
Ursprungligen av Baron:

Testa att lyfta ut HD/Users/~/Library/Preferences/org.mozilla.firefox.plist till tex skrivbordet och starta FF. Avinstallation brukar sällan leda till något.

Nope, tyvärr fungerade det inte.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-10 04:02

Ett standardtrick med ett trilskande Firefox är att flytta undan profilmappen. Åtgärden behandlades senast i denna tråd: http://www.99.se/ovrig-programvara/247576-firefox-3-kraschar-naer-vill-skriva-ut.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-10 12:43
Ursprungligen av jahve:

Ett standardtrick med ett trilskande Firefox är att flytta undan profilmappen. Åtgärden behandlades senast i denna tråd: http://www.99.se/ovrig-programvara/247576-firefox-3-kraschar-naer-vill-skriva-ut.html

Coolt, det löste mitt problem. Lösningen var alltså att ta bort profiles mappen som ligger i "user"/Library/Application Support/Firefox

Tack tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-01 21:13

Mitt firefox har också blivit CP, hänger sig efter 5-10 sekunder. Har slängt allt som har med FireFox att göra installerat på nytt flera gånger, allt utan framgång. Vad f..n kan det vara för fel!?

1
Bevaka tråden