Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägga upp bilder från iphoto till facebook?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-08 22:06

Jag försöker lägga upp bilder i ett nytt album på facebook.
Då alla kamerabilder som jag lägger in i datorn automatiskt hamnar i iphoto så lägger jag dom vidare i olika mappar. När jag sen vill lägga upp bilder på FB så kommer jag inte åt mapparna, utan jag kommer bara åt iphoto- data/originals/modified mapparna som sedan ligger ordnade efter rullar. Det är ju helt omöjligt att hitta bland alla rullar!
hur hur hur kommer man åt albumena man gjort i iphoto? snälla säg att det går!

mvh oda

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-08 22:15

tjena, vilket iPhoto har du, det finns en knapp för uppladdning på facebook, tryck på den.
(iPhoto 09)

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-08 22:16

kolla här:

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-08 22:16

ja har visst iphoto 6... det känns som de är rätt gammalt...? kostar de där 09 ngt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-08 22:23

a 895 spänn tror jag, men du kan ladda ner en trial som funkar i 30 dagar.
- Bra om du vet att du vill ha det eftersom den skapar en ny databas med alla bilder - antar att man inte kan flytta tillbaka till 06:an efter.
du får med lite andra program som är trevliga med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-08 22:25

annars ligger dom i användare-->bilder-->iphoto-->original mappen
kan vara så att du ska högerklicka och sen visa paketets innehåll.

MEN JAG skulle inte rekommendera det om du inte vet vad du gör, var försiktigt, och säg inte att jag varnade dig

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-08 22:25

jag blir galen på iphoto iofs. jag vill att kameran ska lägga sig som en extern enhet i finder så jag kan dra bilderna till egna mappar, så som man gör på en vanlig pc.. men iphoto 09 verkar ju lite mer utvecklad då.. så de kanske är bättre..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-08 22:27

du kan om du öppnad programmet bildinsamling i programmappen välja att inte öppna iPhoto när du ansluter en kamera utan bildinsamling istället. Så kan du importera bilder vart du vill.

Försök inte få din mac att bete sig som en PC, då kommer du att bli besviken.

  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-08 22:31

ahaa.. just det där har jag funderat på hur länge som helst! haha nej det finns ju tusen anledningar till varför ja bytte till mac. men just de här med iphoto är något som driver mig till vansinne verkligen men tack så mkt för hjälpen!

Men iPhoto 09 kräver väl 10.5.6? Sitter man på iPhoto 06 känns det som att man inte har 10.5 installerat.

EDIT: Ja, det gör det. Du måste ha Leopard. Tips då är att köpa Mac Box Set och få Leopard, iLife 09 och iWork 09. http://store.apple.com/se/product/MB997?mco=MzA3MDkxNA

Senast redigerat 2009-05-08 23:16
  • Medlem
  • Årjäng
  • 2009-05-13 15:00

jag har 10.5.6.. men köpte macbooken för 2 år sen å nya osx för ett år sen.. nog därför jag inte hade iphoto 09..

Ursprungligen av ooda:

jag har 10.5.6.. men köpte macbooken för 2 år sen å nya osx för ett år sen.. nog därför jag inte hade iphoto 09..

Aha. Då förstår jag. Det följer ju inte med någon iLife-uppdatering då. Men du kan ju i alla fall köra iLife 09 om du vill

Jag lånar tråden. Jag får inte iPhoto 09 och Facebook att lira tillsammans. Jag väljer ett album. Väljer bilderna jag vill lägga upp, klickar på Facebookknappen. Jag har ställt in mitt Facebook-konto i iPhoto. Allt laddas upp och jag får en länk i iPhoto som jag kan följa till mitt nya album... som är tomt. Albumet finns där och det har rätt namn, men det är tomt. Inte en enda bild...

Tips?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-11-30 21:44

Tvärtom då???
Alla bilder jag redan har på FB går det att göra tvärt om eller måste man radera alla album på FB och sedan gör om allt för att ha det synkat??

Tips eller idéer

1
Bevaka tråden