Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic 8 - Midinterface - joxx.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp Behöver lite hjälp med Logic 8

Jag har precis köpt en MacPro och uppgraderat mig till Logic 8. Tidigare använde jag mig av en G4 med Logic 7 och unitor8 som var MK1 (alltså serieport). Denna var kopplad till datorn med geethree stealth. Jag införskaffade en unitor 8 med USB så att jag skulle kunna koppla midi-interfacen till nya macpron utan massa besvär :D. Allt funkar utmärkt när man skapar nya "arrangemang/projekt i logic 8.

Problemet är dock att om man öppnar upp gamla arrangmenag (som jag skapade på
g4:an och logic 7) så hittar inte logic midiportarna. Jag kan inte ens reassigna dem (eller vet inte var man gör det rättare sagt). Jag testade samma setup på g4:an (alltså unitor 8 med usb) i logic 7 och där frågade programet vid uppstart om jag ville reassigna midiportarna. På 5 sekunder var det klart

Någon som kan hjälpa mig hur jag reassginar eller hur man får logic8 att hitta dessa "gamla portar". Det är ju samma interface, bara att det är usb numera (det är t.o.m. samma drivrutiner)

Hm: hoppas jag förklarat någolunda tydligt.

Tack på förhand

Kul med ny burk och nya Logic

Jag har inget bra svar men, en lösning.. om man kopierar alla spår (objekt) till ett nytt projekt.

Jag löste det på ett smidigare sätt

Om jag kommer ihåg var du inne på goatrance? Isåfall har min nya platta kommit ut: Filteria - Daze of Our Lives..

1
Bevaka tråden