MacBook eller Mini

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-04 18:47

Hej

Står i valet och kvalet mellan någon av dem som primär dator hemma. Blir det en Mini så kommer jag köra den mot min 40 tums LCD med trådlös mus och tangentbord. Som media center för film och ljud kan jag tänka mig att Minin är perfekt men hur är det att sitta i TV soffan och skriva i Pages eller jobba i Logic Express med en TV som står typ två meter bort, någon som gör det? Det är väl det sistnämnda som kanske talar lite emot Minin och i stället för en MacBook. Vad tror ni? en iMac är uteslutet pga priset och platsbrist i lägenheten.

Tacksam för synpunkter

Micke

Vid platsbrist i lägenhet skulle jag förorda macbooken just på grund av att du kan flytta runt den typ matbord till soffa till säng och kanske badet. Sedan har du ju världen utanför dörren oxå. Macbooken kan köras från tvsoffan den med.

MEN du får för pengarna mindre hårddisk i macbooken vilket betyder en del om du skall lägga filmer etc på den.

jag skulle tagit en Macbook.

Sitter själv med min nya Uni Macbook med apple trådlösa tgb och mus till en 50" full hd tv

Macbook kan du ta med dig, hit och dit..
Om du nu vill ha massor av filmer, så kan du fixa det med en extern hdd som står redo vid tvn där du ska ha macbooken inkopplad till tvn.

1
Bevaka tråden