Köpa begagnad Cinema Display?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-05-03 17:37

Hej!

Har erbjudande om att köpa en 20" eller en 23" Cinema Display. Båda är aluvarianten.
Har kikat runt lite men verkar inte finnas så många i omlopp så jag tänkte kolla med er.
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris att lägga för en begagnad cinema display?

Zarar

20" cirka 2500-3000:- beroende på ålder/skick
23" cirka 5000-5500:- beroende på ålder/skick

Det är iaf vad jag skulle betalat. Jag har själv köpt en 20" i bra skick för 2500:-.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-04 08:48

akrylvarianterna då?

Vi har en sån på kontoret som är minst fem år gammal. Inga ålderskrämpor. Men vad de bör kosta begagnade har jag inte den blekaste om.

• Oregistrerad
  • 2009-05-04 16:00

20" kostar på blocket runt 3-4k beroende på skick och säljarens ekonomi.
Har själv en till salu, väldigt många som lagt bud.

Elgiganten i Täby (Arninge) säljer 20" för 3000-3500kr ny har jag för mig!
Dom gjorde det för några veckor sen iallafall.

Ursprungligen av studiox:

20" kostar på blocket runt 3-4k beroende på skick och säljarens ekonomi.
Har själv en till salu, väldigt många som lagt bud.

Ingen som slagit till, eller har buden varit för låga för att du skulle acceptera?

• Oregistrerad
  • 2009-05-05 18:44
Ursprungligen av henkebarn:

Ingen som slagit till, eller har buden varit för låga för att du skulle acceptera?

Det senare Den får duga som skärm på jobbet istället för att sälja den till skambudspriser.

Kolla slutpriser på eBay

Hej,

Jag är också intresserad av att köpa en alu-cd (23) och har kollat lite på ebay.co.uk och ebay.de för att få en uppfattning.

De dyraste skärmarna där (5500-6000) är i princip nya inkl. alla originaltillbehör och förpackning. De lite billigare (4-5000) är lite äldre skärmar. Det finns förstås billigare skärmar, men de har nog en skråma eller två.

Trots att jag är sugen och behöver skärmen, tycker jag personligen att 5500 är omotiverat mycket pengar för en begagnad skärm. Begagnat är begagnat.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-05-27 14:10

Jag har hittat en 23" Cinema display som har agerat demo-ex i en affär för 5500:-, tydligen var den c:a 1,5 år gammal. Är den värd det priset idag? Känns något dyrt med tanke på att det inte finns någon garanti att tillgå och att den stått i butik ett tag men jag måste säga att jag är sugen på den.

Har den stått i butik kan den mycket väl vara väldigt sliten. Men man brukar hitta dem för cirka 5000 begagnade.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-05-28 10:56

Tror att jag avaktar ett litet tag. Ev. att man kan köpa den om de kan tänka sig att gå ner i pris, den är trots allt använd dagligen i en butik av kunder. Samtidigt är behovet av en skärm med lite bättre panel stort.

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-06-27 10:21

Jag funderar på att köpa en 20" / 23" cinema display till min MBP 15" 2,2 ghz. Vill använda den till lite grafisk / webbdesign och foto på hobbynivå. Tar dock emot lite att punga ut ca 3000 för en begagnad skärm. Överväger denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364390 också som alternativ.
Eller ska man helt enkelt lägga pengarna i madrassen så länge och köpa en iMac när det blir dags för ny dator nån gång?
Kan ingen bestämma åt mig?

• Oregistrerad
  • 2009-06-27 14:41
Ursprungligen av ledin:

Jag funderar på att köpa en 20" / 23" cinema display till min MBP 15" 2,2 ghz. Vill använda den till lite grafisk / webbdesign och foto på hobbynivå. Tar dock emot lite att punga ut ca 3000 för en begagnad skärm. Överväger denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=364390 också som alternativ.
Eller ska man helt enkelt lägga pengarna i madrassen så länge och köpa en iMac när det blir dags för ny dator nån gång?
Kan ingen bestämma åt mig?

Det sitter en TN-panel i Benq:en så den skulle jag inte välja. Då är denna ett betydligt bättre alternativ:

http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Jag står i ungefär samma val och med tanke på att ACD verkar kunna spontandö rätt vad det är så känns det risky att lägga ca 3000kr på en begagnad skärm helt utan garantier. Det blir nog DELL:en ovan för mig. Har nyss köpt en 24" EIZO för 8000kr så denna är till sambon

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-02 06:10
Ursprungligen av Iphone77:

Det sitter en TN-panel i Benq:en så den skulle jag inte välja. Då är denna ett betydligt bättre alternativ:

http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Jag står i ungefär samma val och med tanke på att ACD verkar kunna spontandö rätt vad det är så känns det risky att lägga ca 3000kr på en begagnad skärm helt utan garantier. Det blir nog DELL:en ovan för mig. Har nyss köpt en 24" EIZO för 8000kr så denna är till sambon

Okej, tack för tipset! Är den bland det bästa man kan få för ungefär 3000? Sen blir det till att köpa en kalibrator också.

Jag satte ut en annons här på 99 om att jag ville köpa en Cinemaskärm, 23". Jag slog till på första budet (som visade sig vara bra för skärmen var i väldigt gott skick och säljaren var ansvarsfull och trevlig) och köpte den för 5000:-. Innan jag hann ta bort annonsen fick jag svar från två säljare till som ville sälja ännu billigare. Enligt dem ganska nya skärmar. 4500-snåret är alltså inte orealistiskt.

GUUUD vad underbara skärmar

Kan tillägga att mitt kök just nu mer ser ut som någon serviceverkstad. I ena hörnet står en PowerMac G5 med en 20" alu Cinemaskärm, tangentbord och mus. På köksbordet står en 23" alu Cinemaskärm, tangentbord, wacomplatta och mus samt ett stativ för min MacBook. På en köksstol står en 2008 20" iMac som saknar bildskärm (krossad) som är kopplad till 23"-skärmen. Utöver det: ex antal AirPort-stationer, skrivare, externa hårddiskar med mera... Ska bort snart. Ska bara få nyckel till kontoret

Senast redigerat 2009-07-02 06:41
  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-02 09:39

Btw jag har läst nånstans att det är bättre att köpa en 16:10 skärm ist för 16:9 till mac. Varför? Är det något man egentligen behöver bry sig om?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-02 10:28
Ursprungligen av ledin:

Btw jag har läst nånstans att det är bättre att köpa en 16:10 skärm ist för 16:9 till mac. Varför? Är det något man egentligen behöver bry sig om?

Jag ser ingen anledning till att köpa 16:9 öht, man få mindre pixlar på höjden.
Sen om det skulle vara bättre just till Mac vet jag ej.

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-02 12:12
Ursprungligen av joakimo:

Jag ser ingen anledning till att köpa 16:9 öht, man få mindre pixlar på höjden.
Sen om det skulle vara bättre just till Mac vet jag ej.

Okej jo det är ju klart. Frågar man inte så lär man sig inte
Dellen är ju 16:10 också så… Ska man slå till kanske? Var ju kampanj på dustin.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-07-02 12:33
Ursprungligen av ledin:

Okej jo det är ju klart. Frågar man inte så lär man sig inte
Dellen är ju 16:10 också så… Ska man slå till kanske? Var ju kampanj på dustin.

Jag har just den Dellskärmen och till det priset är den riktigt bra. Jag var ute efter en Cinema Display 23" men började tveka lite att lägga ut 5000:- på en skärm utan garanti.

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-02 18:42
Ursprungligen av joakimo:

Jag har just den Dellskärmen och till det priset är den riktigt bra. Jag var ute efter en Cinema Display 23" men började tveka lite att lägga ut 5000:- på en skärm utan garanti.

Okej, kliar ju onekligen i köpfingrarna nu!

• Oregistrerad
  • 2009-07-02 21:53

Jag köper den i sommar. Känns som en no-brainer för pengarna tycker jag. Det finns inget som ens rör den i samma prisklass.

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-06 22:47

Nu har jag skickat efter en Nu är det bara att vänta...

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-07 15:18

Sådär ja, nästan exakt 24 timmar efter att jag beställt den så kom den! Det är 22 stora tum som hamnat på mitt lilla, nu ännu trångare skrivbord
Nästa steg blir väl att köpa en kalibrator...

• Oregistrerad
  • 2009-07-08 16:48
Ursprungligen av ledin:

Sådär ja, nästan exakt 24 timmar efter att jag beställt den så kom den! Det är 22 stora tum som hamnat på mitt lilla, nu ännu trångare skrivbord
Nästa steg blir väl att köpa en kalibrator...

Trevlig

Själv har jag en Apple ACD 30" i min lilla Ikeamöbel. Var tvungen att ta bort en mellanhylla för att den skulle gå in på höjden

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-07-12 11:46
Ursprungligen av studiox:

Trevlig

Själv har jag en Apple ACD 30" i min lilla Ikeamöbel. Var tvungen att ta bort en mellanhylla för att den skulle gå in på höjden

Good for you
Lite OT nu, men kan någon nämna en hyfsat bra kalibrator på rak arm? Funderar på Pantone Huey
Pantone huey - Apple Store (Sverige)

1
Bevaka tråden