Köpråd iMac?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2009-05-03 14:27

hej 99.se!

Jag är inne på att sälja min macbook alu och köpa en iMac istället.

Nu står jag i valet mellan en 20" eller 24", är det värt att lägga dom extra pengarna för 24"?

Jag kommer använda datorn för skolarbete (autocad och liknande ritprogram),skriva rapporter, mail, surfa, ladda ner och titta på film.

Tacksam för svar!

Om du har möjlighet så tycker jag definitivt att du ska köpa 24".

Det är mycket möjligt att du inte har användning av tillskottet av hårdvara, men storleken har en liten bekvämlighetsfaktor.

Jag har tittat på iMac ett tag. Min uppfattning är att priserna gick upp när dollarn gjorde det men att de sedan inte gått ner igen efter att dollarn gjort det. Har dock inte haft priserna nedskrivna så jag kan missminna mig.

Om vi fortsätter på köprådssidan. Vad ger ett häftigare grafikkort? Vilka program ska man använda för att märka av det?

• Oregistrerad
  • 2009-05-20 15:36

24" känns nog vettigare om man ändå skall vara stationär. Paletterna i Adobes påhitt tar ju plats... Men varför inte bara köpa en skärm till din MacBook Alu? Blir inte det billigare, och bättre om du är i studentsitsen?

Ursprungligen av Martin Z:

Jag har tittat på iMac ett tag. Min uppfattning är att priserna gick upp när dollarn gjorde det men att de sedan inte gått ner igen efter att dollarn gjort det. Har dock inte haft priserna nedskrivna så jag kan missminna mig.

Om vi fortsätter på köprådssidan. Vad ger ett häftigare grafikkort? Vilka program ska man använda för att märka av det?

Min uppfattning med.

Häftigare grafikkort? Bättre, mjukare i spel främst men i dagens "3D CAD" om vi nu kallar det för det så är det då inte fel med ett lite kraftfullare grafikkort. Det kan lätt bli många polygoner med alla ribbade räcken och terassväggar som är populära idag...

Sedan är det ju ingen som direkt vet hur det blir när "snön" dimper ner...

snön?

• Oregistrerad
  • 2009-05-22 12:41
Ursprungligen av Martin Z:

snön?

Ok då, kanske lite långsökt... Snow Leopard skall använda sig GPU'n i vissa fall - enligt rykte.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

[24"] Fast jag hade nog köpt en 24" LED-skärm om man ändå har en macbook.

Nu är det ju så att killen i fråga håller på med skolarbete och därmed är student så det skulle vara bra dumt att slänga ut de summorna på en skärm.

Ursprungligen av AxO:

Ok då, kanske lite långsökt... Snow Leopard skall använda sig GPU'n i vissa fall - enligt rykte.

Nu talar du till en datanovis. GPU=huvudprocessorn?

[24"] Fast jag hade nog köpt en 24" LED-skärm om man ändå har en macbook.

• Oregistrerad
  • 2009-05-23 13:52

Inte för att visa orespekt men jag har bett om att få mitt konto här på 99.se raderat så jag låter någon annan svara på det.

Varför finns att läsa i feedback forumet.

1
Bevaka tråden