Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark 8 kraschar vid uppstart

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 11:01

Fick en otrevlig overraskning idag nar jag startade upp Quark: krasch boom bang.

Startrutan kommer upp men efter bara nagra sekunder kommer badbollen fram och ytterligare nagra sekunder senare kraschar Quark. I loggen beskrivs problemet som
'NSInvalidArgumentException'.

Efter en runda pa Google hittade jag en forumtrad som foreslog att inaktivera Welcome Screen xTension och radera alla preferences for Quark. Det funkade INTE. Nagon som har nagra andra forslag?

Kor Quark 8.02 och Leopard 10.5.6 btw.

  • Medlem
  • 2009-05-01 11:52

Nu vet jag inte hur QXP 8 fungerar men om det är som tidigare kanske du kan lyfta ut alla extra xtensions och starta igen.
Testa utan prefsfiler, antingen nåt i stil med ~/Library/Preferences/com.quark.plist eller en mapp i nämnda Prefsmapp.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-01 22:26
Ursprungligen av Baron:

Nu vet jag inte hur QXP 8 fungerar men om det är som tidigare kanske du kan lyfta ut alla extra xtensions och starta igen.
Testa utan prefsfiler, antingen nåt i stil med ~/Library/Preferences/com.quark.plist eller en mapp i nämnda Prefsmapp.

BARON, YOU ARE MY HERO!

Testade att flytta ut alla xtensions till "XTensions Disabled"-mappen redan igar men utan nagot bra resultat. Men efter att jag laste ditt inlagg forsokte jag igen, raderade pref. men nojde mig inte med att ha alla xensions i Disabled-mappen utan flyttade allt till en ny mapp. Sedan foll himlen ner och Quark sparkade igang igen!

Grymt, tack som tusan!

1
Bevaka tråden