Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidnumrering i Word - Börja på annan sida?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-01 10:28

Hej!

Jag har ett dokument med en framsida, en innehållsförteckning och sedan löpande sidor med olika kapitel.

Hur sjutton gör jag så att sidnumreringen börjar på första sidan EFTER innehållsförteckningen? Jag har senaste Word.

Får panik! *skratt*

Tacksam för hjälp!
Fredrik

  • Medlem
  • 2009-05-01 10:38

Hittade detta men tipset längst ner vet jag inte hur man gör, alltså hur man "bryter" kontakten mellan sidorna: http://www.99.se/ovrig-programvara/3340-sidnumrering-i-word.html

Fånigt krångligt för en sådan enkel uppgift.

/Fredrik

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-05-01 12:08

Det är just så det fungerar. Det är just avsnitten och flödena mellan dessa i sidhuvud och sidfot som är grundläggande för att hantera så att numrering och annat i sidfot / sidhuvud flyter på och ändras som det skall. (Man kan t.ex. vilja att det på vänstersidans sidhuvud står bokens titel och på högersidans sidhuvud står kapitelrubriken. Detta ordnar man så att man låter vänstersidorna koppla till föregående avsnitt medan man bryter kopplingen för högersidorna så varje avsnitts sidhuvud för högersidorna bara gäller för just det avsnittet / kapitlet. )

Avsnittsbrytning, sa Bull.

När jag med ojämna mellanrum tampats med Word (bl a doktorsavhandling på Word 98 en gång i tiden) så fanns alltid svaret i på problem liknande dina i Words egna hjälpfunktion. Läs den, den är bra!

1
Bevaka tråden